Gå til innhold

Kjøp av gaming PC, Q6600, GT SLI, 780i? Ser det ok ut?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal nå kjøpe en gaming PC, og lurer på om den er noe å putte penger i.

 

 

Intel Q6600

 

Et fremtidsrettet valg, har jeg hørt. Denne skal selvfølgelig overklokkes, og satser på rundt 3GHz.

 

 

Mushkin DDR2 2048MB high Performance x2

 

Har ikke hørt så mye om denne RAMen, men den har flotte timings og koster ikke så mye. Håper på en god klokk.

 

 

Seagate 500GB S-ATA II NCQ 7200RPM

 

Trenger ikke mer lagringsplass enn dette. De fleste 500GB diskene er vel like. Orker ikke egen OS disk, gir vel ikke så mye bedre ytelse?

 

 

EVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI

 

For SLI og klokkemuligheter med en Quad. Noen som gjetter når Netshop har dette hovedkortet inne?

 

 

Win. Vista Ultimate, 64bit

 

Skal ha DX10, og da er vel Vista veien å gå. Er LITT motvillig, men det får gå. Er vel ikke noe problem å installere XP igjen.

 

 

FOX+ GeForce 8800GT 512MB x2

 

Tror dette var det eneste 8800GT kortet inne, så derfor valgte jeg dette. Er vel ikke noe forskjell på merkene. Var jo fancy farger på det da. :D

 

 

Noctua NH-U12F m/ ekstra vifte

 

Hørt mye godt om denne CPU kjøleren.

 

 

Corsair strømforsyning 750W

 

Litt overkill, kanskje? Men den er jo likevel billig da, så.

 

 

 

 

.............................

 

 

Hva tror dere? Kommer det til å gå unna i Bioshock, NFS ProStreet, UT3 og slike spill? Kommer sikkert til å kjøpe den nye toppmodellen til nVidia og en 45Nm CPU når det begynner å halte, men det blir en stund til.

 

 

Har også et Lian Li kabinett, 226BW (1650x1050)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har:

 

8 x 15-pin seriell ATA strøm

1 x 24-pin hovedutgangsstrøm

1 x strøm 4-pin ATX12V-kopling

1 x strøm 8-pin +12V

10 x 4-pin intern strøm

2 x 6-pin PCI Express-strømforsyning

 

 

Er ikke det nok?

Endret av gigax
Lenke til kommentar

Ser fint ut det.

 

8800GT trenger meg bekjent kun én PCI-E-kontakt, så to stk holder til SLI. PSU'en skal være meget god, og selvom du sier det er litt overkill så er det greit å legge ekstra penger i den siden du nok kommer til å beholde den over flere oppgraderinger.

 

Hvis du har tenkt til å klokke GPU'ene så bør du være klar over at dette er en pain in the a** i Vista x64 pga den digitale driversigneringen. Vista går inn og blokkerer klokken ved oppstart og du må gå inn og tillate den ved hver oppstart. Fikk dette problemet både med nTune og Rivatuner, og jeg tror ikke det er kommet noen løsning ennå (kjører dualboot med XP nå, så har ikke giddet å sjekke i det siste).

 

Har hørt mest positivt om Samsungs disker, men Seagate fungerer sikkert helt fint det også.

 

 

Skal du ha SLI så må du ha 4 kontakter.

 

Det der er vel ikke et 8800GT?

 

Nope, det der er et GTX eller Ultra...

Lenke til kommentar

Hei,

Det kortet War viser bilde av er ikke en 8800 GT, og ja, GTen har kun en kontakt per kort. Altså, har forsyninga di to slike 6-Pins plugger, er det bare å løpe å kjøpe. Gten har også en en-slots kjøleløsning, mens det kortet på bildet mest sannsynlig er enten en GTS eller en GTX, Holder en knapp på sistnevnte.

 

Ellers er oppsettet ditt veldig bra, Godt Kjøp og lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for så rask og bra respons :)

 

Vista frister ikke akkurat, nei. Er jo mye å hente på klokking av GPUer i spill?! Satser på at en eller annen asiatgeek lager noe lurt :D Uansett, tar War med en liten klype salt i denne tråden - men det er menneskelig å misforstå.

 

 

 

Da tror jeg at jeg satser på dette oppsettet ;) Noen gjetninger på FPS i de nevnte spillene? (Bioshock, UT3, NFS ProStreet) Skal ikke spille Crysis, da blir jeg bare skuffet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...