Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mest kraft for pengene 300k 2005 modell eller nyere


cbs77

Anbefalte innlegg

Takker for alle svar. Bilen skal vel brukes mest til pendling, med en del fine forbikjøringsstrekninger. Ser ut som det blir chipping av bil som løsning, selv om å senke noen år på kravene hadde vært litt morsomt, så må jeg tenke litt sikkerhet i forbindelse med kommende familie.

 

Det er ikke slik at nyere bil = tryggere bil uansett, det er andre faktorer som spiller inn. Jeg ville heller kræsjet i en 7 år gammel BMW 5 serie enn i en ny Polo, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne var steintøff :).

 

Litt rånerpreg kanskje, men kun gått 17000km og har nybilgaranti. Det er jo en sikkerhet ;)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12141378

En chip i denne så har man brått 180 HK'er ca... :)

 

Dessuten så er det bare 150 stk. av den modellen der. Så man har i tillegg ett aldri så lite argument når man selger den igjen...

 

Skinn

Xenon

El. Clima

8x feite alu felger!

 

Masse bra utstyr er det også...

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4ngbuqwvy310208

 

Golf 2006 mod, men 170hk... chip'es lett.

 

Volvo v70 turbo

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4ngbuqwvy310208

 

Honda Civic Type R.. 210 hk

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4ngbuqwvy310208

 

en Saab 9-5. Utrolig pen bil. chippes lett til 210 hk.

Lavtrykksturbo.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4ngbuqwvy310208

Lenke til kommentar
Denne var steintøff :).

 

Litt rånerpreg kanskje, men kun gått 17000km og har nybilgaranti. Det er jo en sikkerhet ;)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12141378

En chip i denne så har man brått 180 HK'er ca... :)

 

Dessuten så er det bare 150 stk. av den modellen der. Så man har i tillegg ett aldri så lite argument når man selger den igjen...

 

Skinn

Xenon

El. Clima

8x feite alu felger!

 

Masse bra utstyr er det også...

Har kjørt GT'en med samme motor og 170hk og den var svært sprek, ifølge en selger på møller var det ikke ekstremt store forskjeller ned til 140hk'en. Og som du sier, den can chippes:)

 

Hadde jeg hatt pengene hadde den vært i mitt eie i løpet av dagen :!:

Lenke til kommentar

som sagt tidligere her, er du villig til å gå litt ned i årsmodell, kan du få mye gromt.

søskenbarnet mitt har lik denne her, bare med litt mer orginal styling (lavere fanger, doble potter bak = mer lyd!)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8ecd4aH5G703749

 

denne bilen drar vilt! i lave hastigheter oppstod det masse hjulspinn på våt asfalt ved gasspådrag! 250 hk og forhjulsdrift er vel kanskje ikke optimalt, men ved forbikjøring (som trådstarter nevnte) sier han at den er helt fantastisk. 80-120 går visst unna i en fei.

 

saab 9-5 er da også en av de sikreste mellomklassebilene du kan farte rundt i fra den årgangen, viser til rykende fersk undersøkelse (se under S - saab på listen):

http://dinside.no/php/art.php?id=502411

 

ellers har du jo V70 T5, men kjenner ikke til prisene på denne, men 9-5 Aero er noe av det sportsligste du kan kjøre i den klassen. V70'en er mer komfortorientert.

Lenke til kommentar
som sagt tidligere her, er du villig til å gå litt ned i årsmodell, kan du få mye gromt.

søskenbarnet mitt har lik denne her, bare med litt mer orginal styling (lavere fanger, doble potter bak = mer lyd!)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8ecd4aH5G703749

 

denne bilen drar vilt! i lave hastigheter oppstod det masse hjulspinn på våt asfalt ved gasspådrag! 250 hk og forhjulsdrift er vel kanskje ikke optimalt, men ved forbikjøring (som trådstarter nevnte) sier han at den er helt fantastisk. 80-120 går visst unna i en fei.

 

9-5 Aero er veldig tøffe biler :) Som du sier, kanskje ikke optimalt med forhjulstrekk, det kan bli litt slitsomt ved forbikjøringer på sporete veier og på våt asfalt. Kjørte selv en ibiza 1,8T som var trimmet litt for en del år siden, og det var helt jævlig å kjøre på E18 (Oslo) med den. pga. 215/40 dekk og mye hester i forhjulene måtte du holde så hardt i rattet at du fikk hvite knoker. På vått føre var det også helt forferdelig, man dro løs i 90 km/t hvis man ikke var obs. Saab er nok milevis foran på dette området, men vurderer man en Aero bør man kanskje prøve den på vått føre før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar

Får mye gromt hvis du går litt ned i årsmodell.

 

Men kan jo komme med et forslag, må nesten foreslå en Celica T-sport jeg da :!:

 

Toyota Celica T-sport 2005 modell ligger på ca 260-300k for en som har gått ca 50k-

men du må nok importere da den er vanskelig å finne i Norge til en grei pris.

 

Er en veldig morsom motor på dem, 1.8l uten turbo på 192hk, med turtalls sperre på 8350rpm.

Grunnen til at den har så mye hk med så liten motor uten turbo eller comp er det avanserte ventil styrings systemtet til Toyota VVTL-i.

Motoren drar greit til 6200rpm og når den kommer over det aktiverer den det L i VVTL-i står for, "Lift" slik at du får en god del mer gamp.

Dette er en motor som er glad i turtall så skal du kjøre fort må du holde deg på mye turtall. Bilen veier ikke mye over 1 tonn så 192hk på denne drar bra.

Ellers er bilen billig i forsiking, bruker ca 0.6 på mila (langkjøring)

og er Toyota kvalitet :cool:

Er også en sikker bil, med 4 airbags for de forran. ikke så sikker for de som sitter bak :whistle:

 

Er nok også den raskeste bilen av alle nevnt i denne tråden på svingete veier og bane. hadde banerekorden en god stund på ACR på 1.47, som er samme tid som EVO8 med 4wd og 280hk klarte. Mazda RX8 var 3sek treigere.

Dette var med std ballong dekk i 205 sykkel dekk bredde:P

 

Skal du ha folk baki bilen bør det være små unger eller fjortiss jenter på under 165:P

bagasje rommet har grei størrelse.

tøft interiør, sitter lavt og gode seter.

 

så ser den jo bra ut å (men mye tøffere i svart, min mening :p )

post-25176-1199973840_thumb.jpg

post-25176-1199974116_thumb.jpg

 

Bare et forslag ;)

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...