Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye 8" høytalere til bilen


Anbefalte innlegg

Mine 8" hatt høytalere bak har blitt ødelagt og jeg trenger nye.

 

Noen som vet om noen gode 8" høytalere? De trenger ikke å spille bass så bra, er mer mellomtone og diskant. Har en sub som tar seg av bassen.

 

Forsterkeren jeg har til hatthøytalerne er på 4x 400WRMS, så en høyttaler på rundt der hadde vært fint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine 8" hatt høytalere bak har blitt ødelagt og jeg trenger nye.

 

Noen som vet om noen gode 8" høytalere? De trenger ikke å spille bass så bra, er mer mellomtone og diskant. Har en sub som tar seg av bassen.

 

Forsterkeren jeg har til hatthøytalerne er på 4x 400WRMS, så en høyttaler på rundt der hadde vært fint

 

en 8" som skal spille mellomtone og diskant?

 

hva med å heller oppgradere itt forover i bilen? :)

Lenke til kommentar

4x400 watt rms sier ikke stort dessverre... hvilket merke er den forsterkeren?? og hvorfor kjøre en 4kanaler på 2 høyttalere, hvis forsterkeren yter 4x400 watt??

hva har du foran i bilen?? står 8" høyttalerene i hatthylla, uten kasser? og sub i bagasjeromet?? ikke så rart at de 8" har tatt kvelden da ;)

Lenke til kommentar

Satt 8" høyttaler bak i bilen da jeg kjøpte den. Ingen forsterker da. Da var det spilleren som dro den. Nå i ettertid har jeg skaffa meg en Boss IQ400.4 (om jeg husker riktig) som jeg da koblet til.

 

Hva som er forran vet jeg ikke, er nok orginale 4" høyttaler (er i en audi 80)

 

Grunnen til at det ikke er 6`9 er at det alt er laget hull til 8" høyttaler.

 

Bassen som er bak i bilen fikk jeg å, den er bare på 250W (75WRMS). Den er aktiv.

 

står 8" høyttalerene i hatthylla, uten kasser? og sub i bagasjeromet?? ikke så rart at de 8" har tatt kvelden da

 

Hvordan skal jeg kunne få kasse på de? :S

Lenke til kommentar
Hva om jeg river ut alt av det som er der nå og kjøper ny 8" sub og har 2 sånne i hatthylla bak, og ny høyttaler forran. Brokoble forsterkeren til 2x 800W til de bak, og kjøpe en liten forsterker til de forran? Vil det bli finere lyd

 

Kjøp gjerne 8" suber til å sette i hatthylla og heller prioriter lyd fremme.

 

Kan sikkert bruke BOSS-saken på de, kjøre stereo på subene eller evt. brokoble de på forsterkern.

Lenke til kommentar
8" Sub - 1000-series - 4 Ohm SVC, 300W/600W/1200W / Digital Designs

2 av de til sub bak

 

Men hvordan blir lyden om man har bassene i hatthylla, og bruker bagasjen som basskasse? Den er jo ikke 100% tett, men vil det bli bra lyd?

 

Tviler på at de elementene der er laget for IB (Infinite Baffle, montering slik du beskriver). Hadde laget ei kasse til de, men du kan jo selvfølgelig prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...