Gå til innhold

Økte core og prestasjonen sankt?


Cyrus86

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 140*12.5 på min xp2000 palominio og det er det som holder seg stabilt.. 141 da er det ikke stabilt, for da kjører jeg et prog eks. 3d mark eller cs, restarter maskinen seg :roll: 142 da starter windows såvidt.. Så 140 er det jeg skal kjøre..

 

Med 140 har jeg 56 grade med max belastning og 48-50 uten belastning..

Så har jeg lest her på forumet at jeg skal ta å øke volt core når jeg ikke kommer lengere med fsb.. SÅ gjorde jeg de da i håp om at jeg skulle få noen flere mhz og høyere score i 3dmark, men slik blei det ikke..

 

Jeg økte core til 1.775 fra 1.750, men det hjalp ikke stort.. Tør ikke å ta mere før jeg er sikker på at jeg ikke ødlegger noe..

 

Så jeg lurer på om man får flere mhz ved å øke core?

Hva kan jeg gjøre for å få tynt ut flere mhz, eller er det mulig i det hele tatt?

Jeg vet at tempen øker litt når du øker core, men skitt au! :D

 

Se signatur for å få vite hva slags hardware jeg har..

 

På fårhånd takk!

Jeg får 11478 poeng i 3dmark 2001SE (har ikke prøvd 2003 ennå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er rimelig trygt og øke vcore opp til 1.85V hvis du har grei kjøling. Noe som jo du har. Da jeg hadde XP2000+ hadde jeg vcore på 1.85V og kjørte den på 1.8Ghz. Dette var med en Silent Twin!

 

Nå har jeg XP2400+ og kjører den på XP2800+ hastighet med vcore på 1.825 :D Jeg bruker fortsatt Silent Twin (genial kjøler btw)

Lenke til kommentar

blei usikker og glemte hva vcore gjør.. så kan noen fortelle meg helt eksagt hva som skjer når jeg øker vcore?

 

Spaz: hva var tempen din da? og du hadde sikkert palominio på den xp2000.. På din xp2400 er det vel t-bred med 0.13 micron.. Så silent twin koser du deg lenge med :lol:

Lenke til kommentar

hmmm.. hmmm og atter hmmmm.. :roll:

Jeg stilte coren opp til 1.85 og ytelsen sank i 3d mark men ca 30 poeng, så stillte jeg v core under default.. til 1.70 og da startet maskinen nesten.. så skrivebordet i 0.5 sek så staret maskinen seg på nytt..

Så det hjalp ikke så mye med å øke eller minske vcoren..

 

Så jeg får vel bare ta til takke med 1760 mhz :cry:

Skulle ønske jeg fikk klokket mer enn 100 mhz, men det ser vist ikke ut som det går noe lengere..

 

Håper noen av de HYPER erfarne overklokkerne(de som styrer ok.no e.l) leser denne topicen og kan hjelpe meg, for jeg er ikke helt villig til å gi opp ennå

 

Jeg har jo rimelig god kjøling så jeg syns jeg burde komme lengere.. men men..

Lenke til kommentar

Man må som regel øke vcore når man klokker opp en cpu, dette for at den skal blir stabil... og i de tilfeller man klokker mye så må man øke vcore for å få startet i det hele tatt. Når man klokker opp et komponent, så trenger det selvsagt mer strøm... ( trimmer du en bil, vil den trenge mer bensin :) )

 

Jeg har 1,85 i vcore.. om jeg setter den noe lavere så blir maskinen ustabil, og starter ikke alltid.

 

Om du klokker opp minnet og agp port også, så må du kansje øke spenningen litt der også for å få alt til å bli stabilt.

Lenke til kommentar

det hjalp.. og jeg kom lengere.. det stabile var 144*12.5 som tilsvarer 1800 mhz altså en xp2200 :D

 

Kan det være ramen som gjør at jeg ikke kommer lengere?

 

Jeg skal klokke mer i morgen, men før jeg gjør det skal jeg teste cpu-burn in me sisoft og kjøre 3dmark for å være HELT sikker på sabiliteten.

 

Takk for hjelpen formann! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...