Gå til innhold

Lært meg et samisk ord!


DeathBabe

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kan bare okta gokta golme njielle og Bachtaraidi hvor CH er som i tysk etter åpne vokaler.

 

Betyr 1, 2, 3, 4 og rumpe :)

 

Bestemor var same (og kven forsåvidt), men hun lærte aldri ungene sine kvensk eller samisk fordi det var sett på som skam, men noen ord fikk man ut av henne :)

Lenke til kommentar
Bahtaráigi er rompehull. En, to, tre, fire skrives okta, guokte, golbma, njeallja.

 

Er ikke så god i å stave på samisk, men snakker det flytende. Skriver vel flytende også, så og si. Fyr løs med spørsmål.

Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da :p . Hvor bor du?

 

Hvilken av de samiske språkene er det du kan? De er ganske forskjellige og så vidt jeg vet skjønner de ikke hverandre.

De er veldig forsjellig ja. Jeg snakker nord-samisk som er størst.

Lenke til kommentar
Hvilken av de samiske språkene er det du kan? De er ganske forskjellige og så vidt jeg vet skjønner de ikke hverandre.
Snakker nord-samisk, og ja, det er svært lite jeg skjønner av de andre samiskspråkene.

 

 

Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da :p . Hvor bor du?
Karasjok. De fleste jeg kjenner suger også i å skrive samisk 8D. Vanskelig språk. Men det verste er vel å lese samisk. Får ikke med meg noe særlig av det. Endret av Cornugon
Lenke til kommentar
Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da :p . Hvor bor du?
Karasjok. De fleste jeg kjenner suger også i å skrive samisk 8D. Vanskelig språk. Men det verste er vel å lese samisk. Får ikke med meg noe særlig av det.

Jeg synes lesinga går fint, men suger i å skrive. Vanskelig grammatikk i samisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...