Gå til innhold

37"+ for allsidig bruk, 10-12k

Anbefalte innlegg

Skrevet

Størrelse: 37-42" (37" holder lenge tror jeg)

Prisklasse: Ca. 10.000kr

Hva slags kildesignal har du?

Har kabel-tv pr i dag, men vil nok oppgradere til digitalt signal etterhvert (TVn bør funke bra til begge deler mao.)

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Spille PS3 og Wii, se DVDer og kanskje Blu-ray etter hvert (når jeg har fått meg PS3 :p). Sannsynligvis lite til PC-bruk.

Oki.. jeg vurderer nå å fleske til med ny TV, begynner å bli på tide å skifte ut 21" CRTen min :p. Jeg vil kort og godt ha en TV som gir et generelt godt bilde til alle bruksområder, ettersom jeg kommer til å bruke den både til vanlig TV titting, se filmer/DVD og å spille playstation 3 + wii på. Noe bruk sammen med PC kan også bli aktuelt, men neppe særlig mye. Når det gjelder budsjett er jeg litt usikker, men vil ha noe som gir mye for pengene, og slik jeg ser det er det dumt å bruke særlig mer enn 10k på en TV i dag med så sterkt prisfall på TVer.

Har lest en del på nett og sett litt i butikk, og kommet frem til 2 veldig sterke kandidater. Det er Samsung LE-40M86 40" LCD (12k hos mpx) og Panasonic TH-37PV70 37" Plasma (9.5k hos mpx, tror 37"eren er mer enn stor nok :p). Hvilken av disse TVene tror dere er best til "allround bruk", dvs. TV, film og konsollgaming (ikke så mye PC bruk)? Er panasonicen best på TV/film og samsung bedre til konsoll? Eller er samsungen vel så bra til TV og?

Evt. andre forslag? Har også snust litt på Sony Bravia KDL-40w300 ettersom den har innebygget digital tuner som jo er kjekt å ha, men til 16k føler jeg prisen blir litt i stiveste laget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plasma er foreløpig best på film/TV i denne prisklassen og når det gjelder konsoll er det generelt hipp som happ. Jeg har Panasonic-en og er meget fornøyd, som svært mange andre også her både i dette forumet og andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...