Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Elko Home Link spørsmål


Anbefalte innlegg

Noen her som kjenner til systemet elko home link?

 

 

http://www.elko.co.uk/elko_eng/userhtml/do...0brosjyreNY.pdf

 

 

jeg har fått det i huest mitt. men har et lite problem som jeg lurer på om dere kan hjelpe og meg og løse.

 

jeg kan jo koble i coax - til rj45kabel for å se tv over nettverket. men på noen av roma har jeg kun et vegutak. og da lurer på om jeg kan bruke en hub til og få flere tilkoblingsmuligheter siden huben sender en pakke til alle maskine i nettverket.

 

 

noen som tror en hub vil løse problmet? eller har tips til noe annet som kan løse problmet.

 

 

systmet går ikke over ip. så jeg kan ikke bruke det.

Endret av larrylu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det letteste for deg er å bytte dit enkle uttak til et dobbelt! På det ene punktet kopler du data (orange og grønt par) og på det andra punktet kopler du kun opp det brune paret.

På patchepanelet i racket må du gjør detsamme. Er sikker på at dette vil fungere(tror at Elkolink er identisk med Telesafe sitt tilsvarende opplegg. Før du gjør/tester dette se på din balun(overgang RJ45/coax) har den "pinner" kun på 7-8? Hvis så skall det fungere som beskrevet.

Lenke til kommentar
Det letteste for deg er å bytte dit enkle uttak til et dobbelt! På det ene punktet kopler du data (orange og grønt par) og på det andra punktet kopler du kun opp det brune paret.

På patchepanelet i racket må du gjør detsamme. Er sikker på at dette vil fungere(tror at Elkolink er identisk med Telesafe sitt tilsvarende opplegg. Før du gjør/tester dette se på din balun(overgang RJ45/coax) har den "pinner" kun på 7-8? Hvis så skall det fungere som beskrevet.

 

 

har dere lest manaul jeg linket til?

 

home link, gjør at man ta coax over tp kabel.

 

seff hadde jeg også ønket og lage en ny ledding.

 

men jeg har ikke rør som er store nok for 2 leddinger.

 

 

 

grunnen til at jeg øsnker og bruke hub. er at den sender data til alle som er kolbet ink tv apareret mitt. (håper jeg)

 

 

hvsi tven min er koblet i huben og pcen er koblet i huben så er det bare tv som kan få tatt imot tv singal og kun pcen som kan ta imot tcp trafikk så den får surfet.

 

men noen her som tror huben klarer å gjøre det jeg øsnker ?

 

tar jeg tp ifra vegutaket til pcen så får jo tv :) så må bare få "delt opp linja til flere brukre

Lenke til kommentar

elko link home gjør ikke om antenne eller kabeltv signalet på noen måte, er bare bedre skjermede tp kabler som kan brukes nesten som en coax, du kan derfor ikke bruke hub/svitch, oppdelingen av kabeltv/antenne signal til flere brukere kan du gjøre med en forsterker som fåes som tillegsutstyr.

 

og ja jeg er sikker, er sertifisert montør

Lenke til kommentar
elko link home gjør ikke om antenne eller kabeltv signalet på noen måte, er bare bedre skjermede tp kabler som kan brukes nesten som en coax, du kan derfor ikke bruke hub/svitch, oppdelingen av kabeltv/antenne signal til flere brukere kan du gjøre med en forsterker som fåes som tillegsutstyr.

 

og ja jeg er sikker, er sertifisert montør

 

så jeg kan ikke sitter igjenn med internet og tv singal i samma kable og få til at en ser på tv og en er på nett over samma kabel? det er ikke mulig altså?

Lenke til kommentar

hvorfor må det være over samme kabel? med pent lagte rør, litt trekkegoo og innsatsvilje får man fint trukket 2 kabler i 1 rør.

 

og som det nevnes over, så kan man med litt kreativ patching godt bruke 1 kabel til både tv og data sammtidig, men systemet er ikke lagd for det, og er villig til å vedde mye på at det vil gi mye støy, men om det blir noe problem i praksis tør jeg ikke gjette på

Lenke til kommentar

SirAmp, vet du hvilke par som er brukt til tv/ir?

Prøvde tilfeldigvis å splitte en kabel i dag, men fikk ikke mulighet til å teste det.

Koblet par 4 til tv og par 3 til ir.

 

Er ikke akkurat så lett å trekke 2 av disse i et 16 rør, er en del tykkere enn vanlig cat5.

Lenke til kommentar

Er det ikke sån at du har en RJ45/coax-kabel(balunkabel)? Se da på RJ45-pluggen vilke pinner som er koplet alternativ resistansmål. Da vet du vilket par TV-signalet går.

 

Tror ikke du ska bruke tid på å prøve å trekke to kabler av den typen du har i et 16mm rør, du blir kun trøtt av det.

 

Du får ikke støy, siden det er en skjermet kabel med individuell skjerm på hvert par.

 

Prøv mitt forslag med "kreativ patching". Det virker!

Lenke til kommentar
Er det ikke sån at du har en RJ45/coax-kabel(balunkabel)? Se da på RJ45-pluggen vilke pinner som er koplet alternativ resistansmål. Da vet du vilket par TV-signalet går.

 

Tror ikke du ska bruke tid på å prøve å trekke to kabler av den typen du har i et 16mm rør, du blir kun trøtt av det.

 

Du får ikke støy, siden det er en skjermet kabel med individuell skjerm på hvert par.

 

Prøv mitt forslag med "kreativ patching". Det virker!

 

har ikke plass til en kable til i røret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...