Gå til innhold

Hvordan blir du påvirket av reklame når du skal handle og spise mat?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha foredrag på skolen om mat og reklame. Derfor lurte jeg på om noen kunne svare meg på hvordan de vblir påvirket av reklame med tanke på mat. Gjør det at du vil spise sunnere f. eks.? Eller har det motsatt effekt og at du kun spiser hurtigmat?

 

Jeg blir veldig takknemlig om noen skriver en par ord. Kommer ikke på noe helt konkret selv.

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser reklame for noesom ser grisegodt ut får jeg lyst på det. Det er jo ikke alltid jeg kan prøve disse nye godbitene, men noen ganger kjøper jeg for å teste. Altså suppereklamer og findus blabla virker ikke på meg, men de deilige burgerne på McD og pizzaen på pepper frister veldig.

 

Noen ganger vil jeg spise sunnere, bla når wasa reklamen kjører over skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke at jeg får lyst på det jeg ser på reklamen, men kan ikke huske at jeg noen gang faktisk har latt meg påvirke. Jeg ønsker til en viss grad å spise sunnere når jeg ser reklamen til Kiwi om at de ikke har mums på frukt og grønt, men siden vi ikke har Kiwi her, så får jeg uansett ikke kjøpt.

Lenke til kommentar
Jeg tror vi alle påvirkes i større eller mindre grad, det er nok ikke mange som ikke påvirkes i det hele tatt.

Det kan nok stemme. Men det kan godt være at man ikke blir påvirket av akkurat mat, og da i steden noe helt annet. Mange av matreklamene som sendes er fra butikker og kjeder som ikke er tilgjengelig her, og da kan man etterhvert bli vant til å ikke tenke så mye over de reklamene.

Lenke til kommentar
Jeg tror vi alle påvirkes i større eller mindre grad, det er nok ikke mange som ikke påvirkes i det hele tatt.

Jeg har mer eller mindre fjernet reklame fra livet mitt. Jeg har ikke TV, ser på nett-TV og filmer/serier på DVD i stedet. Jeg blir ikke eksponert for reklame på Internett, der jeg blokkerer all reklame. Og jeg hører en del på radio, men det er 95% NRK, som er noenlunde reklamefritt. Så hvis du skal gjøre en studie av hvordan reklamen påvirker nordmenn, er jeg nok interessant som referanseperson... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...