Gå til innhold

[Løst]Laserskriver (S/H) - trådløst


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny laserskriver (samt utstyr) som jeg skal koble til slik at virker over det trådløse nettverket i min leilighet. Mitt problem ligger i at printeren ikke skal stå på samme sted som den trådløse routeren. Min eksisterende trådløse router er av enkleste sort (D-Link DI-524/E uten USB) Printeren skal stå i en bod, og jeg vil ikke trekke kabel til boden fra eksisterende router. Printeren skal fungere stand alone og skal ikke tilkobles noen PC, og kun vi som bor i huset skal ha tilgang på printeren.

 

Har dere noen forslag til en løsning på dette? Trådløs printserver ? Hva slags type i tilfelle?

 

Mitt alternativ blir å kunne kjøpe en skriver som kan stå på dette rommet. Går det da å koble en skriver med nettverksinngang (feks Lexmark E120N) til min router slik at jeg kan dele den på nettverket, eller må jeg ha printserver? (Dette ser jeg som en alternativløsning hvis jeg ikke kan sette den i boden)

 

Kom også gjerne med forslag på "gjerrige" og gode svart/hvit laserskrivere. Ingen store krav til høy oppløsning, men ser gjerne at selve skriveren ikke er så stor. Prisen for å få et godt fungerende totalsystem bør ikke være mye over 3000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lexmark E120n med trådløst netterverkskort har vært anbefalt på forumet tidligere, og det virker som om den gjør jobben godt.

 

NB - Trådløst nettverkskort er merket som ekstrautstyr, så du må være sikker på å få med dette dersom du bestiller skriveren.

 

Da kobles skriveren trådløst til nettverket, og ingen printserver er nødvendig.

 

Se forøvrig disse trådene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818507&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832601&hl=

Endret av poen
Lenke til kommentar

Hmm, det var jo interessant! Da har jeg så langt tre løsninger

 

Lexmark E120n med trådløs printserver - Samlet pris litt over 2200

 

Brother HL2170W - Samlet pris ca 1600 kr

 

HP LaserJet 1022nw - Samlet pris ca 2600 kr

 

Brother printeren er helt ny, og jeg finner ingen tester av denne. Spesielt interessert hvis noen har noen kommentarer om denne eller brother printere generelt. Min far hadde en gang i tiden en HP LaserJet som han var meget fornøyd med. Noen som har noen formeninger? +/- ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...