Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom vs. Tiscali


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett prisene?

 

Hørt bra tilbakemeldinger fra folk med Bluecom, dem har en bra teknisk løsning og hyggelig kundesupport.

 

Tiscali vet jeg desverre ingenting om, men dem skal ha mer enn Telenor for løsningene sine, det sier sitt.

 

Uansett, "svak" post, du sier ikke hva du vil vite..men tror jeg har tolket deg rett.

Lenke til kommentar

Bluecom, definitivt. (min mening da)

Jeg har hatt telenor 700/128, bluecom 700/128 og har nå bluecom 1mbit.

jeg fikk over hastigheten jeg skal ha (altså over 704) med begge selskapene, men mest med bluecom (ca 740). Bluecom tør jeg påstå at selvom de ikke har 24/7 support er bedre enn telenor da de faktisk vet hva de gjør (VIKTIG!). Jeg personlig hadde ikke klart meg med en sperre på 30 gig, og liker definitivt ikke følelsen av at "nå må jeg stoppe" eller tenke "kan jeg laste ned den da?" osv.

Gjør som du vil, men jeg hadde valgt bluecom.

Lenke til kommentar
Skal bestiller bredbånd nå jeg også...Valget står mellom ADSL 720/128 fra Bluecom til 495,- pr. mnd. og ADSL 1024/256 fra Telenor til 549,- pr. mnd PS. Telenor har 30GB limit i mnd.  Bluecom har ingen limit.

 

Hva ville DU valgt?

 

Ingen av delene, men et Tiscali 704/128 til 419,-/mnd (også no limit) :wink:

Lenke til kommentar

Bluecom har en god del høyere priser enn andre ADSL-leverandører for tiden (har 1024/256 selv og kommer til å skifte leverandør om de ikke gjør noe med prisen snart).

 

De har bra nett og utenlandsforbindelser. OK latency. Pleier å ligge rundt 20ms fra meg (Lyngdal, Vest-Agder) og inn til servere i Oslo.

 

De har lang svartid på support, de også (en periode der jeg hadde alvorlige problemer gjorde jeg det til en vane å ringe til salgs-folka i stedet for support fordi da tok de i hvertfall telefonen og kunne forklare om de hadde en generell feil på nettet sitt eller sette meg over til support fordi problemet bare var for meg). Hadde litt problemer med Bluecom første måneden men det siste halve året har vært meget bra.

 

Tiscali har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg bredbånd ennå, men det kommer i mai. Da skal jeg bestille fra Tiscali. Grunnen til det er at dem har satt ned prisene sine med ca 30 % og er vel kanskje de billigste på telenors nett. Jeg har i dag fastpris fra Tiscali med 6 timer surfetid hver dag. Har ringt kundesupport en gang og fikk svar etter 3 "ring" eller no 5-10 sekunder. Det var kl. 1900 på kvelden.

 

Så langt har jeg et gått inntrykk av tiscali. Men jeg vil følge nøye med på denne topicen for å høre om noen har noe å klage på angående hastighetene til tiscali!

Lenke til kommentar

Har ringt BC support en 4-5 ganger har alltid kommet rett inn. Dessuten svarer de på mail kjapt...

Eneste bra med telenor er at man kan logge på å få online hjelp dersom det er bare noen småting du lurer på, ellers så suger både hastighet og ping i forhold til BC...

Tiscali kjenner jeg ikke til bortsett fra at de har et bra tilbud nå 419,- for 704 linje ingen oppkoblingsavgift...

Lenke til kommentar

Har bluecom selv, 1024/256 veldig bra ISP.

 

De økte faktisk farten til over det jeg skulle ha, noen mnd.

 

MEN!, midt i november ca, så havnet hastigheten på downloads på noe tilsvarende 256. Jeg tenkte det var sikkert en server greie elns. Men etter noen dager mailet jeg de.

 

De sa "Skjønnte ikke hva dette var osv osv. Så etter 4 uker med dårlig fart, og mye support. Fikk jeg endelig et svar, "Mye på gang på linjen og de skulle oppdatere basene sine. Noe som seff. er løgn.

 

Har hørt litt rundt, og har kommet frem til at de prøver seg på "Linje struping" = putte inn altfor mange brukere på en sentral. Noe som Telenor gjør, de regnet sikkert ikke med at folk merket det, men når man laster mye ned, og vet hva farten ligger på, merker man fort en endring.

 

Jeg snakket med en på support og sa at dette holder ikke, og jeg regner ikke med å se noen regning for da 1 mnd med internett. Det gjorde jeg heller ikke.

 

Så noen dager/uker, husker ikke lenger. Så var nettet tilbake...... lømmler altså.

 

En annen case med Bluecom er at en gang nettet døde helt prøvde jeg å ringe support men etter de hadde sagt "Velkommen til bluecom support" så sa det klikk, "Velkommen til Faktura behandlig, vi er desverre stengt bla bla bla" prøvde flere ganger. Ingen å få tak i.....

 

Men borsett fra noen smp innvendinger, så har de vært veldig bra.

 

.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...