Gå til innhold

IKT-service fag! Litt info?

DJ2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tenkt å gå på IKT-service fag til neste år.(altså VG2)

Men jeg vet ikke så mye om denne retningen, så er det noen som har gått/går på IKT VG2 som kan si litt om hva det går ut på??? Eller vet noe om IKT-service fag? :D

Det virker ganske interesant for meg! Jeg er interessert i data! Går på elektro no men er ikke noen praktikker! :p

Håper på svar! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du sjekka vilbli.no? Der kan du finne litt om sjølve faget, og ofte kan du lese intervju om folk som har gått den linja. Du kan og prøve jobbfeber.no

Ja, takker!

Men vet du hva generelle arbeidsoppgaver er for en servicemedarbeider? Eller hva de gjør på vg2, og hva de arbeider med?

• 1 år senere...
Skrevet

Min personlige erfaring er at du lærer en del nyttig, og en del banale ting du kan fra før (for å få med alle). Avhenger veldig av om læreren faktisk er genuint interessert i IT. Videre skal du ha relativt flaks for å få en jobb mer attraktiv enn førstelinjesupport.

Daniel :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Kort fortalt. IKT = Drifting av nettverk & servere. Siden IKT kun er 1år, bør du være generelt intressert i data, mye kunnskap som skal inn på kort tid.

Skrevet

Mye kunnskap som skal inn i løpet av 1 år, i tillegg har du 2års læretid. Så egentlig er det en 3årig utdannelse vil jeg si. Jobber du godt under lærlingetiden, er det ikke noe problem å få seg noen annen jobb enn førstlinjesupport. Mye avhenger av egeninnstats...

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Vekker tråden fra søvne :ph34r:

Jeg går idrett nå. Hva vil det betyr for meg hvis jeg velger IKT servicefag neste år også generell studiekompetanse 3 året. Vil jeg da gå tilbake til idretts fag i 3, eller blir 3 som et allmenn år?

info --> http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=29314630&Ran=97884&Niva=V&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&TP=12-12-10&Kurs=V.IDRET1----_V.SSISF2----

Endret av chri-ot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...