Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Planlagt en date, og lurer på hva du skal finne på? Noen tips her!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hm, det er jo veldig individuelt hva som fungerer, kommer helt an på kjemien og. Min første og beste date med en fyr var på kino. Han hentet meg med bilen sin, vi pratet hele veien til kinoen, under filmen og irriterte alle andre i salen :roll: Så satt vi bare hele natten i bilen og snakket om alt mulig. Min beste og mest koselige date, og til tross for kino ble det nok av prating.

Endret av passionpit
Lenke til kommentar

Godt initiativ, men heter det ikke jenta?

Som i jente | jenta | jenter | jentene.

 

Kan godt sette opp denne som sticky, så den ikke forsvinner og spørsmålene fortsettere.

Hvis man snakker/skriver helt rent bokmål, så heter det jenten, hytten osv. Rent bokmål har ingen a-endinger.

Pisspreik. Se ordforklaring f1 og f2 i bokmålsordboka: http://www.dokpro.uio.no/bob_forkl.html

 

Denne diskusjonen er uansett OT. Kanskje en moderator kan rydde opp litt?

Endret av Frank2004
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ikke dumt med snøballkrig heller nei, men da kobles vel dette opp mot "en tur i nærmiljøet" tenker jeg. Dersom man går en tur og det blir stille så kan du jo bare ta fatt i litt snø og lempe det på jenta, hun tar garantert igjen enten med å røve å skyve deg uti snøen eller ta fatt i litt selv. Og vipps så har du jo kroppskontakt ;)

 

Man må aldri glemme og være leken :thumbup:

 

 

hhaha en på ungdom skolen klarte å brekke vekk en bit av albuen til ei jente han skulle " dynke " så synnsyk fail .blei ikke no møss på den gutten ! jeg gråt av latter !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Høres sikkert litt klisje ut, men seriøst for oss i oslo og omegn, tusenfryd må vel være ett ganske egnet date sted? kanskje du er flink og vinner ett kosedyr til henne i spillbodene? må vel være en jentes drøm og gå forbi en spilbod for så si til en hun liker at hun har lyst på det kosedyret så skaffer du det til henne?

 

Ellers utrolig bra tråd ;)

Endret av R3pulsive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gode råd, men én ting jeg alltid har undret meg over: Om dere dropper innom Dolly Dimples eller lignende, hvordan gjør man det egentlig med regningen? Om man sier "Jeg kan betale hele regningen" blir det litt cheesy. Om du ber om å splitte den, virker du gnien. Og du kan jo absolutt ikke be henne betale alt. Hvordan løse dette? Neil Strauss skrev i The Game at det han gjorde var å betale resturanten på forhånd, og be keleneren si "måltidet er på huset" når regningen skal komme. Det er jo én måte å gjøre det på. Noen andre forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode råd, men én ting jeg alltid har undret meg over: Om dere dropper innom Dolly Dimples eller lignende, hvordan gjør man det egentlig med regningen? Om man sier "Jeg kan betale hele regningen" blir det litt cheesy. Om du ber om å splitte den, virker du gnien. Og du kan jo absolutt ikke be henne betale alt. Hvordan løse dette? Neil Strauss skrev i The Game at det han gjorde var å betale resturanten på forhånd, og be keleneren si "måltidet er på huset" når regningen skal komme. Det er jo én måte å gjøre det på. Noen andre forslag?

 

Personlig syns jeg at karen skal betale på første date. Hvis du venter til dere skal betale så kommer jo hun også sannsynligvis til å ta fram lommeboka, og måtte regne med å betale for seg. Da kan du enten være en hyggelig type og si noe ala; "Du, jeg kan ta denne jeg :) " eller finne fram 50%. Hvis hun forventer at du skal betale derimot, er hun trolig ingen keeper..

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg at karen skal betale på første date. Hvis du venter til dere skal betale så kommer jo hun også sannsynligvis til å ta fram lommeboka, og måtte regne med å betale for seg. Da kan du enten være en hyggelig type og si noe ala; "Du, jeg kan ta denne jeg :) " eller finne fram 50%. Hvis hun forventer at du skal betale derimot, er hun trolig ingen keeper..

Jeg synes det er feil å spandere på jenta, selv om hu spanderer eller ei. Du skal jo ikke kjøpe henne. Så skal du være høflig? Du kan jo være det på så mange andre måter. Hele tiden forventer jeg at dama betaler selv, med mindre vi kjører en: "jeg betaler nå, du neste gang".

 

Dro på McDonalds i dag, og gikk en tur ved brygga med en koselig jente idag. Det er å anbefale :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg ser også på dette med å betale regningen som ett veldig stort problem for meg. Jeg skal ta en kaffe med ei jeg nettopp har mødt og jeg sliter veldig frem og tilbake med hvordan det skal gjøres, jeg føler det blir en utrolig rar stemning om jeg sier for eks: jeg tar denne jeg. Hva om ho ikke ser på det som mere enn en prat for nye venner osv, og jeg ser på det som en date ''undercover'' ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+3165

Filmkveld hjemme funker fett :-)

Ellers har både bowling, shopping og kino funka fint.

 

Trikset med "dating" er å få det til å virke minst mulig ut som en date, fungerte iallefall fint for meg før jeg fikk dame (etter et par filmkvelder :dremel: ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Jeg ser også på dette med å betale regningen som ett veldig stort problem for meg. Jeg skal ta en kaffe med ei jeg nettopp har mødt og jeg sliter veldig frem og tilbake med hvordan det skal gjøres, jeg føler det blir en utrolig rar stemning om jeg sier for eks: jeg tar denne jeg. Hva om ho ikke ser på det som mere enn en prat for nye venner osv, og jeg ser på det som en date

 

Det er som Bjarnemann sier! Om du føler for å spandere, så bare gjør du det. I begynnelsen er det viktig at du ser på dama som en slags kompis, og det hender jo at man spanderer på kompiser også.... Og i tilfellet det skulle bli en klein situasjon: bare diskuter om det. kommunikasjon er viktig i slike situasjoner. Diskuter hvorfor det ble en klein situasjon, og kanskje gjør det til en slags ironisk hendelse. Håndter det på samme måte som du ville gjort hvis det skjedde med en god kompis...

 

Ellers så har jeg samme mening som en del andre her! På den første daten bør gutten spandere, føler det på en måte har blitt en slags ¨tradisjon¨ Men utover dette kan ikke jenta forvente at gutten betaler hver gang. Viktig at også det økonomiske blir fordelt tilnærmet likt, det er ikke meningen at gutten skal kjøpe jenta, eller omvendt. Og pass på at ikke jenta utnytter deg dersom du har det litt bedre økonomisk enn de fleste, for da blir det fort snakk om falskhet. Ta det som det kommer, spander iblant, men ikke overdriv! :)

 

Edit: fjernet noen feilkoder..

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

føler dette er den mest passende tråden for å spørre om følgende:

 

Har avtalt en date til uken. Så langt har vi ikke helt snakket om hvor, men av praktiske årsaker tenker jeg et sted nær Coloseum Kino. Kort og enkelt, noen som vet om et sted i nærheten av Coloseum som er litt trivelig å sette seg ned for å ta en øl?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...