Gå til innhold

Tilkople ekstern disk. Finner ikke i min datamskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Har kjøpt meg et kabinett til en harddisk - altså sånn at jeg kan bruke den som en ekstern disk til laptop-en min.

Problet er at jeg må inn på "manage/behandle disker" og "reaktivere disk" hver gang jeg skrur på dataen for å finne enheten inne på min datamaskin. Er dette riktig?? Jeg vil gjerne at den er der med en gang, akkurat som en vanlig disk.

Det er et annet alternativ inne på manage disker som er å "bruke som standarddisk". Er det dette jeg skal gjøre? Men da mister jeg alt innholdet, og må flytte over og greier først...

Noen som har peiling??

Dette er en vanlig ide-disk, tilkoplet via usb. Skal den forresten stå på master, slave eller CS nå? (har det noe å si??)

Håper på svar! :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dynamisk er grunnen til at du får det problemet. Du har muligens bommet litt da du initialiserte disken første gang, da er det lett å krysse av en plass for mye.

Man må slette volumet og lage ny partisjon. Da slettes naturligvis også alle filene.

Skrevet
Dynamisk er grunnen til at du får det problemet. Du har muligens bommet litt da du initialiserte disken første gang, da er det lett å krysse av en plass for mye.

Man må slette volumet og lage ny partisjon. Da slettes naturligvis også alle filene.

OK. Takk for hjelpen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...