Gå til innhold

Går en AM2 CPU i et AM2+ Hovedkort?


Atesha

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål, en kammis av meg skal kjøpe ny CPU og hovedkort, så lurte han på om en Am2 prosessor gikk i et Am2+ hovedkort?

 

Når man ser på bilder ser socketene helt like ut.

 

har det kansje noe med max databushastighet osv?

Endret av Simsku93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et kjapt spørsmål, en kammis av meg skal kjøpe ny CPU og hovedkort, så lurte han på om en Am2 prosessor gikk i et Am2+ hovedkort?

 

Når man ser på bilder ser socketene helt like ut.

 

har det kansje noe med max databushastighet osv?

 

 

Riktig som det sies over her, at AM2+ CPU'er kan brukes i AM2-socket hk, men ifølge www.tomshardware.com er det svært få som støtter dette nå. Var vist bare noen Asus-kort. Men vil tro de andre produsentene kommer etter og legger ut BIOS oppdateringer som gjør at de støtter AM2+ prosessorer. Men kan nok lønne seg å sjekke ut produsenten av hovedkortets nettside, så man unngår overraskelser når man står der med AM2+ CPU'en i hånda ;)

Lenke til kommentar

Tok ei "enkel" løsning før jul, skaffa et 790FX hovedkort (AM2+), men til de får "innkjørt" Phenom, tok eg en 5000+ BE (AM2) prosessor. 2+ hovedkorta bruker max rundt 10-15W strøm og passer godt til ei "kald" maskin, mister vel noen ting hovedkortet kan gjøre med og ha en AM2 prosessor, men hovedkortet "bremser" ikkje utviklinga. OK en AM2+ prosessor kan (etter Bios oppdatering) passe i et AM2 hovedkort, men alle "triksa" en AM2+ prosessor kan gjøre vil aldri kunne bli gjort på hovedkortet.

Slik eg ser det har man maskina sikra bedre framover med siste utgave av hovedkortet, og heller ha en AM2 prosessor der til AM2+ prosessorene blir "varme i trøya".

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Tok ei "enkel" løsning før jul, skaffa et 790FX hovedkort (AM2+), men til de får "innkjørt" Phenom, tok eg en 5000+ BE (AM2) prosessor. 2+ hovedkorta bruker max rundt 10-15W strøm og passer godt til ei "kald" maskin, mister vel noen ting hovedkortet kan gjøre med og ha en AM2 prosessor, men hovedkortet "bremser" ikkje utviklinga. OK en AM2+ prosessor kan (etter Bios oppdatering) passe i et AM2 hovedkort, men alle "triksa" en AM2+ prosessor kan gjøre vil aldri kunne bli gjort på hovedkortet.

Slik eg ser det har man maskina sikra bedre framover med siste utgave av hovedkortet, og heller ha en AM2 prosessor der til AM2+ prosessorene blir "varme i trøya".

 

Går med planer om å gjøre akkurat det samme ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...