Gå til innhold

Noen forslag til et tøfft hunde bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tatt to bilder av bikkja som har fått plass på veggen. Det ene er ett klassisk 'snyteskaft bilde'. Ett nærbilde av snuten rett forfra med høy blenderåpning og uten uten blits. Tatt forran en peis som gir ett varmt preg på bildet.

 

Det andre, som jeg er mest fornøyd med.. Er ett litt humoristisk still bilde.

Du trenger da mye lys (snø og sol fungerer bra) i kombinasjon med blits, en stykk spretten bikkje og en fotball eller lignende.

Jeg fikk bikkja til å sette seg, så tuppet jeg ballen over bikkja (utenfor bildet) og tok en serie bilder mens den var i luften.

På ett av bildene, var hunden omtrent opp ned, med hodet vridd etter ballen og tunga blaffrende ut av munnen.

 

hmm.. noen andre vinter bilder jeg tok av bikkja var under påska i fjor. Bikkja hoppende ut fra gelenderet på hytta, med nysnøen fykende og himmelen som bakgrunn. Lå på snøen skrått nedenfor og tok bilde av den i lufta.

 

Håper dette var noen tips:)

Lenke til kommentar
Hva med å få han til å løpe i mot deg, og prøve å fange han i galloppen? Eller som nevnt over, se om du får fanget han når han hopper etter snøballer?
Jeg tror i hvert fall det kan være lurt å alliere seg med en annen som kjenner hunden, slik at du slipper stresset med å først kaste/sparke en snøball, og så hive deg over fotograferingen. Tror heller ikke å spille på forholdet hund/eier er dumt (selv om du kanskje ikke fotograferer den virkelige eieren). Men det forutsetter at du kjenner noen som kommer godt overens med hunden, og at vedkommende har gjensidig tillit til hunden.
Lenke til kommentar
Hva med å få han til å løpe i mot deg, og prøve å fange han i galloppen? Eller som nevnt over, se om du får fanget han når han hopper etter snøballer?
Jeg tror i hvert fall det kan være lurt å alliere seg med en annen som kjenner hunden, slik at du slipper stresset med å først kaste/sparke en snøball, og så hive deg over fotograferingen. Tror heller ikke å spille på forholdet hund/eier er dumt (selv om du kanskje ikke fotograferer den virkelige eieren). Men det forutsetter at du kjenner noen som kommer godt overens med hunden, og at vedkommende har gjensidig tillit til hunden.

Tror du missforsto meg, jeg mente noe lignende dette: http://www.photosight.org/up/2007/10/15/68806.jpg (bildet er henta fra google.no :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...