Gå til innhold

Hjelp, hund uten oppdragelse!


Anbefalte innlegg

Hmmm, hun hadde jo en seng en gang i tiden.. Men den spiste hun opp(den var av skinn utenpå..) gravde seg langt inn, og skjønte ikke at dette faktisk var en seng og ikke en leke..

FOrresten e jeg ikke minst! :dontgetit:

Ganske typisk av en valp ja :D . Selv kjøper jeg ikke seng til bikkjene før valpetiden er over... gamle bananesker med teppe i får være godt nok i starten.. etter å ha spist opp 2-3 av de er de over det verste.. :!: Har ikke sagt du er minst jeg da... Hvor gamle er de minste i familien og hvordan takler hunden de da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer jeg:

Ikke bruk bur!!

Lær henne å slappe av uten å trykke henne inn i et bur. Ser ikke vitsen i å bruke bur vist hunden ikke trenger det. River den i stykker huset og går bananas, da hadde jeg til nød vurdert det.

Dere kan kjøpe et bur å ha det åpent, som et alternativ for seng.

 

Vi brukte en babydyne til hunden vår. Det var plassen hans som liten valp.

Har dere ikke en gang, et soverom osv dere kan bruke slik at hun kan få en timeout!

 

Siden hun er en unghund, OG rastløs. Kanskje dere ikke sliter henne ut nok?

Lenke til kommentar
Nå kommer jeg:

Ikke bruk bur!!

Lær henne å slappe av uten å trykke henne inn i et bur. Ser ikke vitsen i å bruke bur vist hunden ikke trenger det. River den i stykker huset og går bananas, da hadde jeg til nød vurdert det.

Dere kan kjøpe et bur å ha det åpent, som et alternativ for seng.

 

Vi brukte en babydyne til hunden vår. Det var plassen hans som liten valp.

Har dere ikke en gang, et soverom osv dere kan bruke slik at hun kan få en timeout!

 

Siden hun er en unghund, OG rastløs. Kanskje dere ikke sliter henne ut nok?

Har da vel ikke nevnt at hun skal "trykkes" inn i et bur i det hele tatt jeg.. heller tvert i mot! Skal ikke brukes som straff. De hundene som blir vant til bur blir tvert i mot utrolig glad i buret sitt. Mye enklere for de å slappe av der. Når hun har lært å slappe av inne så behøver hun jo ikke å gå i buret hvis hun ikke vil, men de fleste foretrekker faktisk å gå dit å legge seg fordi de føler seg trygge der.

Hvorfor skal hunden på død og liv stenges ute fra fellesskapet? Blir jo bare mer stresset når hun slipper ut igjen og så blir det en evig runddans...Greit med time-out for unger.. der du kan forklare hvorfor du gjør det.. men funker ikke så godt på hunder synes nå jeg da.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å ramse opp for og mot.

Les heller her om dere ønsker en heftig debatt ;)

http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=13588

 

Ødelegger en hund hele huset, så skjønner jeg at den må være der når den er hjemme alene. Eller når man har flere hunder i hus, eller småunger, så trenger hunden å ligge i ro og fred når den skal sove.

Et annet alternativ er et eget rom eller en gang. Hunden min ligger på soverommet når den er alene, og han går å legger seg der når han er trøtt eller vil slappe av.

Endret av Marialn
Lenke til kommentar
Har du gode grunner FOR å bruke bur ?

 

Jeg mener at man ikke behøver å bruke bur. Ødelegger en hund hele huset, så skjønner jeg at den må være der når den er hjemme alene.

 

Trodde vel de gode grunnene kom klart fram i det jeg har skrevet tidligere jeg da..Hunden får lov å være der "flokken" er hele tiden, men får "hjelp" til å være i ro. Det er jo det som er problemet til trådstarter ikke sant? Du har fortsatt ikke gitt noen gode grunner for ikke å bruke det.. ikke for at det er noe nytt. På etthvert kurs jeg holder er det alltid noen som er innbarka burmotstander - UTEN noen gang å ha brukt bur. ;) : Men når de får hjelp med et problem, så har mange kommet tilbake og sagt at bur - jo det skal de bruke fra første stund neste gang..

Lenke til kommentar
Jeg har venner og familie som har hatt burhunder. Ingenting IMOT det sånn sett, men JEG ser ikke vitsen.

Nå snakker jeg vel ikke om å ha "burhunder" da.. hvis du mener at hunden skal oppholde seg der hele tiden. Mener det kun som en hjelp for HUNDEN til å greie å slappe av jeg. Har selv tre hunder og har ikke bur i stua til noen av dem nå - annet en at de har et bur nede der de er om natten og der burdøra alltid står oppe - de velger selv å gå å legge seg der om kvelden og døra står oppe.. MEN når jeg har ny valp så venner jeg den alltid til bur. Mye for at den skal klare å slappe av og ikke lære seg til å leke vilt inne med de andre.. Det får de nemlig gjøre ute.. og jeg har nå hunder som ligger helt rolig der vi er uten å stresse å mase. Dette tror jeg er fordi de lærer seg det fra første stund at inne der er vi i ro. Helt greit at du ikke har behov for bur, men trådstarter har faktisk et problem han ønsker hjelp med og da er jeg overbevist om at bur ikke er noen dum idè.. Alltid flere veier som fører fram til målet har jeg lært meg på de 25 årene jeg har hatt egen hund.

Endret av granny
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er jeg tilbake!

 

Jeg forventer ikke noe svar men, her er et spørsmål til; Hun har det veldig varmt inne, så jeg lurer på hvordan vi eventuelt kan kjøle henne ned ;) Det må jo være veldig klaustrofobisk for henne!?

 

Hilsen Sjuskebabb

Endret av Sjuskebabb
Lenke til kommentar

:hmm: Hele hagen er på en måte en hundegård, med gjerde. Tomten er på 4 mål og hun har mye plass og boltre seg på! Ellers ligger hun ofte i gangen, men som sagt er hun veldig, veldig varm. Så hun ligger klint intill dørsprekken, og sikler..

Problemet vårt er å ha henne inne. Da bare går hun rundt og virker helt forstyrret. Noen ganger legger hun seg ned og puster og peser og sikler *noe hun gjør ganske ofte ^^, og som tydet på at det var varmt* ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...