Gå til innhold

Vista Prem Kontra Vista Ultimate


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker på å kjøpe vista og lurer på om det er verdt å betale rundt 1300kr for å få vista ultimate når æ kan få Vista prem oppgradering-studentversionen for rundt 700kr?

 

Er ultimate bedre til spilling, hvis ja, hvor mye bedre enn Vista Prem?

 

Og et lite spørsmål til, har lyst på en 64bit, følger det med alle versione, og du bare bestemmer hva du skal ha av 32bit og 64bit når du innstalere Vista, eller hvordan fungerer dette?

 

Blir så klart glad for gode og raske svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja sant nok. Det jeg tenkte på var vel mest rettet på konklusjonen der

Men for de aller, aller fleste vil 2 til 4 GB fremdeles være mer enn nok - selv med Vista. Det er klart at en jevn strøm av brukere over de neste årene vil migrere fra 32- til 64-bit, spesielt når drivere og programvare her modnet for den nye plattformen. Men akkurat i dag er det nok slik at det for Hvermansen vil være flere ulemper enn fordeler med Vista x64.

Det er jo ikke sant lenger, 4gb blir normalen for fler og fler og drivere og programvare har modnet i stor grad siden den artikkelen ble skrevet. Hvis man trenger veldig stor bakoverkompatibilitet bør man nok velge 32 bit men ellers ser jeg ingen grunn til det.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Ja sant nok. Det jeg tenkte på var vel mest rettet på konklusjonen der
Men for de aller, aller fleste vil 2 til 4 GB fremdeles være mer enn nok - selv med Vista. Det er klart at en jevn strøm av brukere over de neste årene vil migrere fra 32- til 64-bit, spesielt når drivere og programvare her modnet for den nye plattformen. Men akkurat i dag er det nok slik at det for Hvermansen vil være flere ulemper enn fordeler med Vista x64.

Det er jo ikke sant lenger, 4gb blir normalen for fler og fler og drivere og programvare har modnet i stor grad siden den artikkelen ble skrevet. Hvis man trenger veldig stor bakoverkompatibilitet bør man nok velge 32 bit men ellers ser jeg ingen grunn til det.

 

Enig med deg. Har testet både 32bit Ultimate og 64bit ultimate selv. Bruker sistnevnte i dag. Byttet i bunn og grunn til 64bit pga minne-oppgradering, men merker egentlig ikke noe særlig annet til vanlig bruk enn at 64bit versjonen faktisk er litt raskere på enkelte områder. Eneste som er "negativt" med 64bit er at det er mer kresent på drivere. Noe som kan være litt dumt ved overklokking av feks grafikkort som overklokker via driveren. Vista x64 liker veldig dårlig at man tukler med driverene :p Men ellers er 64bit bare å anbefale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...