Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fra PC til PS3


Anbefalte innlegg

post-66611-1199402728_thumb.jpg

 

Det er slik som det er å bildet.

 

PCn tar imot trådløs internett fra Routeren, emn jeg kjøper den billige ps3 så jeg har ikke wlan på den.

Så jeg må da ha iternett fra PCn til ps3.

 

Jeg har D-Link rangebooster wlan pci nettverkskort, og 2 vanlige Gbits nettverkskor i hovedkortet.

Hvordan kan jeg da få nett til ps3 ?

 

Har hørt jeg må ha krysset kabel, så er det da bare å:

 

Merke Trådløs + "Nettverkskort 1" inne i nettverksinstillinger og så "lage en bro" mellom disse ?

Vil da "Nettverkskort 1" ta internett fra Trådløs og dele ut ? Slik at jeg da koplet en krysset kabel i "Nettverkskort 1" og til ps3 så er alt i boks eller ?

 

Edit: Testa å lage en bro men da mista jeg nett 0o

Edit 2: Er det slik at når jeg oppretter broen bil jeg ikke ha nett på pcn men bare på ps3 ?

Endret av Wickedlike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva billig PS3 er det du vil kjøpe?

Er vel bare 40gb versjonen som er ute i norge nå, og den har trådlaust nett innebygget.

 

Men ja, du kan ta i mot internet'n med PC-en din, og velge å dele den tilkoblingen med ditt kabel nettverkskort, også koble PC-en og ps3'n sammen slik. Har du ein nyere pc... så slepper du kryssa kabel, har du eit gammalt hovedkort / nettverskort må du kanskje ha kryssa kabel.

Anyway, finn ut kva PS3 du skal kjøpe deg, også tar vi det derifra.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3 Kilde til at 40gb har wifi. (+ at eg har ein sjølv!)

 

Til din Edit: skal ikkje være slik nei... må sjekke på min bærbare der eg har trådlaust og kabel.

Til din Edit2: Nei! (trur da ikkje det)

 

Edit:

 

threadloosenettdeling.jpg

 

Har du fleire nettverkskort, trur eg du får velge i eit neste skjermbilde kva kort du vil dele nettet til, eller det bildet der ser litt annaleisen ut... Sett kryss der...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Takk for nydlig svar

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320228

Dette Hk er det jeg har, ville ikke kalle det alt for gammelt da.

Kjøper nok ps3 i morra og for å få den fort tar jeg elkjøp.

DENNE PS3

 

Trudde ikke 40gb hadde inenbyg wlan jeg en får se, er ikke sikker på om det er bra nok til å få kontakt med ruteren, som du ser er det ganske langt, det for jeg kjøpte rangebooster.

 

Skal teste det med bildet du posta nå.

 

EDIT:

post-66611-1199406665_thumb.jpg

Skjønner ikke hva som er galt her jeg, noen pointers ?

 

Men siden det er ikke sikkert at jeg må ha krysset kabel, hvis det er slik at jeg ikke trenger det vil det da ikke funke men krysset ? Men hvis wlan i ps3'en funker så løser jo alt dette seg, men bror min ahr 40GB versjonen fra elprice.no og så vidt jeg vet har ikke han wlan, fant det ikke når jeg satt å leka meg i alle fall.

Endret av Wickedlike
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke kontakt med PS3en min over trådløst, nå stod routeren min ganske langt unna, så hadde dårlige signaler også på laptopen i stuen. Jeg prøvde meg frem med hvor langt unna den trådløse routeren kunne stå, og det var overraskende kort.

 

Jeg løste problemet med å kjøpe en trådløs router til og kjøre med kablet nett mellom de to trådløse. Forsåvidt det greieste, da jeg også har HTPC og XBox som skal ha nett, og det er greit med kablet til filserver og ADSL-modemet.

 

Om du kjører med to routere, så er det litt knotete å sette opp, da kun en av de må dele ut IP-adresser.

Lenke til kommentar

Jeg bare leier i kjelleren, så jeg kan ikke sette opp flere routere eller kabler.

Jeg kan bare jobbe med det jeg har, hvilket er, et trådløst signal.

Enten så funker kortet i ps3'n godt nok, eller så må jeg få fiksa dette.

Ville tro det blir best hvis jeg får ordna dette ettersom jeg har et godt wlan kort på pcn.

 

Problemet er hvordan jeg setter opp broen, vet at jeg må ha kryssa kabel mellom pc og ps3 nå, eller ha en svitsj mellom.

Lenke til kommentar

1) Den feilen du får er fordi PCen som deler internettkoblingen får adresse 192.168.0.1, og det antagelig er noen andre PCer på nettet som har den adressen fra før. Prøv å endre det til noe annet - se her f.eks:

 

http://www.helpwithwindows.com/windowsxp/ics.html

 

2) Jo - en ruter kan faktisk brukes i stedet for trådløst nettverkskort - og med mye bedre og stabilt resultat. Så slipper PCen å stå på hele tiden. Den tar inn de trådløse signalene som du allerede har, og formidler dem videre pr. kabel til maskinene dine. Men da må du jo ut med 500 kr for en ny ruter som støtter denne muligheten. :roll:

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...