Gå til innhold

Skal installere Raid men har ikke floppy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
altså sett inn floppy fra en annen pc eller lån av naboen

 

DU MÅ HA EN FLOPPY for å få det til

 

 

Med mitt p5k deluxe så satt jeg i orginal driver cd og boota. Driveren boota fra cd`en og jeg kunne installere raiddriveren. Jeg har ikkje brukt diskettstasjon på 7 år, så du må nok ikkje ha floppy for å få det til. Minnepinne går nok det også

 

Som sagt så skal jeg installere windows etter at jeg har formatert den nå. Men problemet er at jeg ikke har floppy til å installere raid driverene med. Går det an å installere dette på en annen måte?

 

 

Hvilket hovedkort har du da?

Lenke til kommentar
altså sett inn floppy fra en annen pc eller lån av naboen

 

DU MÅ HA EN FLOPPY for å få det til

 

 

Med mitt p5k deluxe så satt jeg i orginal driver cd og boota. Driveren boota fra cd`en og jeg kunne installere raiddriveren. Jeg har ikkje brukt diskettstasjon på 7 år, så du må nok ikkje ha floppy for å få det til. Minnepinne går nok det også

 

Som sagt så skal jeg installere windows etter at jeg har formatert den nå. Men problemet er at jeg ikke har floppy til å installere raid driverene med. Går det an å installere dette på en annen måte?

 

 

Hvilket hovedkort har du da?

Hva gjorde du etter at denne var innstallert da? Bare av interesse, for jeg vill prøve et raid oppsett..

Lenke til kommentar
altså sett inn floppy fra en annen pc eller lån av naboen

 

DU MÅ HA EN FLOPPY for å få det til

Hvorfor være så BASTANT når du ikke vet hva du snakker om.

 

du må ikke det det finnes flere måter. Det enkleste er nok å slipstreame XP, rekner med det er det du skal installere. Den lager du på en halvtime. Kan anbefale nLite, den gjør jobben lett for deg.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
altså sett inn floppy fra en annen pc eller lån av naboen

 

DU MÅ HA EN FLOPPY for å få det til

Hvorfor være så BASTANT når du ikke vet hva du snakker om.

 

du må ikke det det finnes flere måter. Det enkleste er nok å slipstreame XP, rekner med det er det du skal installere. Den lager du på en halvtime. Kan anbefale nLite, den gjør jobben lett for deg.

''Fordi han har peiling'' :innocent:

 

Kan du forklare litt mer om det du nevnte?

* ''Det enkleste er nok å slipstreame XP, rekner med det er det du skal installere. Den lager du på en halvtime. Kan anbefale nLite, den gjør jobben lett for deg.''

 

Hva vil det si å slipstreame?

Lenke til kommentar
du må ikke det det finnes flere måter. Det enkleste er nok å slipstreame XP, rekner med det er det du skal installere. Den lager du på en halvtime. Kan anbefale nLite, den gjør jobben lett for deg.

 

Ok!

 

Jeg skal først prøve med driver cden jeg fikk med hk. Nvidia ksus s939.

Så får jeg prøve med en minnepenn, ellers får jeg vel bare prøve å snylte på noen for å låne en floppy, hvis noen har en da. Floppy er jo så utdatert nå...

Lenke til kommentar
Satt opp raid i kontrolleren, deretter var det flatt jæn :D

 

Da går jeg ut ifra at du har en ekte kontroller og ikke den innebygde ?

 

Vista er ikke noe problem uten diskettstasjon, man sliter litt mer i XP.

 

 

Seff!

 

I vista var det driver til kontrolleren, og alt bare funka med en gang.

Lenke til kommentar

Tror det skal gå greit å bruke en CD sammen med F6 ? Hvis ikke er det rimelig (veldig) lett å lage en XP cd som leter på cd-rom istedenfor floppy drive når du trykker F6, men mener altså det skal funke uansett så lenge driveren ligger ukomprimert på cden.

Lenke til kommentar
[seff!

 

I vista var det driver til kontrolleren, og alt bare funka med en gang.

 

Det er jo fordelen med å kjøpe ordentlig hardware ;-)

 

Hvilken kontroller er det da?,

Ser du har SAS, bruker du SAS disker eller er det en kombo med støtte for både SAS og SATA?

Lenke til kommentar
[seff!

 

I vista var det driver til kontrolleren, og alt bare funka med en gang.

 

Det er jo fordelen med å kjøpe ordentlig hardware ;-)

 

Hvilken kontroller er det da?,

Ser du har SAS, bruker du SAS disker eller er det en kombo med støtte for både SAS og SATA?

 

 

Har 2 stk LSI kontrollere med 4 porter på hver. SAS kontroller støtter SAS og SATA disker. Pleier å kjøre 4 sasdisker i raid-0, men akkurat nå tester jeg 2 stk sasdisker og 2 stk satadisker i 2 forskjellige raid-0 på samme kontrolleren. Dette funker helt utmerket :D

Lenke til kommentar
Tror det skal gå greit å bruke en CD sammen med F6 ? Hvis ikke er det rimelig (veldig) lett å lage en XP cd som leter på cd-rom istedenfor floppy drive når du trykker F6, men mener altså det skal funke uansett så lenge driveren ligger ukomprimert på cden.

 

Det nytter ikke med CD og F6, du må slipstream'e.

F6 lar deg ikke spesifisere lokasjon for driveren.

Lenke til kommentar

Jeg måtte til slutt blåse støv av en gammel diskettstasjon selv for å få xp til å boote fra raid. Samt jobbe meg gjennom fire ukomplette installasjoner og et titalls disketter før jeg fant en som virket... Men nå er alt fryd og gammen..

Mulig det er minst tungvindt å slipstreame, men da kan vel vedkommende som hjelpsomt forslo det linke til en forklaring, samt nødvendig programvare i tillegg? :thumbup:

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

Slipstream (fra googling av: slipstream raid driver in windows xp)

http://www.maximumpc.com/article/How-To--S...XP-installation

 

det finnes et program som heter nlite (google det) som vistnok skal ordne slipstreaming for deg om jeg ikke tar helt feil

 

Eller kanskje handle inn en USB floppy og bruke denne?

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=82711

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...