Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte, lyse i hovedkorte blinker!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kom nettopp fra jobb og skulle starte begge pc'ene mine men den stasjonære ville ikke starte :S Det grønne lyse på hovedkorte blinker bare og er ikke noe liv når jeg prøver å starte :( Hva kan det være ? Hovedkortet er et Asus A8N-SLI Premium. Resten av oppsette er Athlon 64 2,2ghz, en 500w strømforsyning fra bzerk, geforce 7800gt, 1gig ram fra corsair og sitter i 3 harddisker... Pcn bygget jeg for rundt 2 år siden...

 

Trenger hjelpt temlig kjapt :(

Endret av DavidK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men hjalp ikke noe :( Har prøvd å skjekke alle ledninger inni kabinettet, slått på og av strømforsyning, ut med ledning og inn igjen men så langt har det ikke hjulpet :( Den funka helt fint igår da jeg slo den av og etter det har jeg ikke rørt den. Den er kobla på samme kontakter som skjermer og andre pc'r og de funker helt vanlig :(

Lenke til kommentar

Når du har tatt ut alle kontaktene fra strømforsyningen så tar du kontakten til hovedkortet og bretter ut en binders eller lignende og stikker den inn i kontakten så du kortslutter den eneste grønne ledningen som er med hvilken som helst svart ledning. Hvis psu vifte starter da så virker psuen din.

 

Edit: ser ut som at ebola950 slo meg...

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Prøv å starte pcen opp med alt koblet fra. Altså koble fra dvd spiller/brenner, hd'er osv. alt av ekstra kort som står i pci portene. hvis du har 2x ram brikker, ta ut den ene og test. hvis den fortsatt ikke starter, sett brikken du tok ut på plass og ta ut den andre.

 

Hvis pcen starter når alt er koblet fra (ikke koble ut skjermkortet) så er det bare å sette alt sammen igjen del for del til du får samme feil på nytt, så ser du hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar

Det grønne lyset på hovedkortet er vel indikasjon på at "standby strøm" er aktiv på endel ASUS hovedkort, har det på mitt A8R32-MVP og M3A32-MVP, USB kontaktene leverer strøm selv om maskina er avslått - laderen til G7 musa lader døgnet rundt på ASUS korta mine.

Tror eg ville bytta PSU og sett om den dioden på hovedkortet fortsatt blinker, slik eg forstår det skulle dioden lyst kontinuerlig så lenge det er kobla ei (påslått) strømforsyning til hovedkortet.

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Ja psu'n starta når jeg jumpstarta den :) Burde den funke når jeg setter i alle kontaktene igjen eller ligger problemet en annen plass ? Og isåfall hvor skal jeg begynne ?

 

Takker for all hjelp! :)

 

det er en start, men på ingen måte en garanti for at alt er i orden med psu, prøv å koble fra alt utenom skjermkort, hvis du har flere rambrikker ta ut alle bortsett fra 1 og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...