Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt 680i SLI nekter å POSTe


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hovedkort som nekter å POSTe? Etter mye frem og tilbake med feilmeldinger i LEDen i det gamle 680i kortet, tok det kvelden etter at jeg tok ut CMOS batteriet og satte det inn igjen etter noen minutter, i det håpet om at BIOS skulle POSTe etter litt overklokkfikling. Å bytte på jumpercapen ga tidligere ikke noe utslag heller. Så etter CMOS reseten var LED displayet helt dødt, men vifter og øvrige lys på kortet gikk som bare det når jeg skrudde strømmen på. Så jeg sendte kortet på RMA og fikk endelig et nytt et på døren idag. Bytter ut goopen under N/S-bridge med AS5 ,som seg hør og bør og kobler alt opp sammen med alle kortene mine og thermalright ultra extreme 120 vifta mi. Alt lyser som det skal og alle vifter snurrer som vanlig når jeg skrur strømmen på. Men Led displayet viser kun - - og ingen POST lyd og følgelig helt svart skjerm.

Fjerner alle kort , tar ut ram (prøvde to forskjellige typer først, i forskjellige slots og i forskjellig antall ) , harddisker for å feilsøke konflikter og eventuell defekt PSU . og problemet vedvarer, et par led-lights er på,vifter snurrer men LEDen med feilmeldinger viser kun - - og ingen POST-lyder av noe slag å spore. Så begynner jeg å gå tom for idèer. Sjansene for at jeg har fått et knall nytt kort som er defekt må være helt minimale. Især at problemet er akkurat det samme som med det forrige kortet :hmm:

 

Specs er forøvrig

 

C2D E6600

OCZ FlexXLC 9200 1x2GB

EVGA 8800GT

M-Audio audiophile 192

WMP54GX Wireless-G PCI Adapter with SRX

pluss et par gamle sure disker jeg ikke får sjekket mht. min situasjon.

 

edit- 400w psu

Endret av bajsburk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe flott! Hadde ingen problemer med kortet før jeg skulle teste ut EPP på RAMen for moro skyld og se hva resultatene ble der kontra mine manuelle innstillinger. Lest et par steder at de høyere innstillingene fort kunne ødelegge RAMen, så tok det rolig på første trinnet. Får bare laaaange pip i POST og ingen hjelp i å flytte jumperen. Får ikke nullstilt BIOS. Og etter CMOS reset er alt helt dødt. Vært uten PC i en måned nå, så begynner å bli litt desperat.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet/gjort de samme forsøkene med et EVGA 680i kort, men hos meg kutter strømmen rett etter at vifta på skjermkortet starter også:cry:

Har et 8800gts skjermkort og E6450 prosessor. 550watt med strøm.

Kommer til å bytte det med et EVGA 780i kort hvis det ikke kommer i gang igjen.

Lenke til kommentar

Hejsan,

 

Får du liv i maskinen med bara en minnebricka?

Någon risk att du kan prova en starkare psu? Ta bort allting som inte är nödvändigt, ljudkort, extra diskar, fläktar osv. Ha bara cpu, skärmkort, ett minne, en hårddisk och dvd brännaren + cpu fläkt seff. Nollställ bioset en gång till och testa minnena för sig. Har du tillgång till en annan minnebricka, tex 667 eller DDR800?

Lenke til kommentar
Hejsan,

 

Får du liv i maskinen med bara en minnebricka?

Någon risk att du kan prova en starkare psu? Ta bort allting som inte är nödvändigt, ljudkort, extra diskar, fläktar osv. Ha bara cpu, skärmkort, ett minne, en hårddisk och dvd brännaren + cpu fläkt seff. Nollställ bioset en gång till och testa minnena för sig. Har du tillgång till en annan minnebricka, tex 667 eller DDR800?

 

Har prøvd med et geil 6400 ultra sett, og et ATI x1950pro skjermkort. men dette skal da ikke være nødvendig for å POSTe da alt blir lest fra flashminnet i CMOS. har tatt ut ALT av kortet nå, kun strøm og cpu-vifte står i. som sagt, det lyser jo i kortet og vifta går, så jeg tviler på at det er PSU. den har jo fungert med samme oppsettet i flere måneder uten problemer.

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med mitt EVGA 680i A1 igår kveld. Jeg satt å spilte, plutselig låste pc seg. Hmm, merkelig tenkte jeg. Trykte på reset knappen og siden har maskinen ikke postet.

Det viser -- på displayet og de tre led lysene over ram-slottene lyser. Søkte litt på EVGA.com og fant en guide som kunne fikse det. Prøvde det, men funket ikke. Jeg har nå sendt mail til pcutstyr.no som jeg kjøpte kortet med, kortet var kun 1måned gammel å kun brukt i 2uker. Overklokken var mild, q6600 på 3ghz med lite volt og standard volt på chipsett.

Så når jeg får svar med pcustyr.no tror jeg at jeg avtaler med dem å legger i litt penger å få ett MSI P7N Diamond med nForce 780i SLi istedet for.

Lenke til kommentar
Det samme skjedde med mitt EVGA 680i A1 igår kveld. Jeg satt å spilte, plutselig låste pc seg. Hmm, merkelig tenkte jeg. Trykte på reset knappen og siden har maskinen ikke postet.

Det viser -- på displayet og de tre led lysene over ram-slottene lyser. Søkte litt på EVGA.com og fant en guide som kunne fikse det. Prøvde det, men funket ikke. Jeg har nå sendt mail til pcutstyr.no som jeg kjøpte kortet med, kortet var kun 1måned gammel å kun brukt i 2uker. Overklokken var mild, q6600 på 3ghz med lite volt og standard volt på chipsett.

Så når jeg får svar med pcustyr.no tror jeg at jeg avtaler med dem å legger i litt penger å få ett MSI P7N Diamond med nForce 780i SLi istedet for.

 

isåfall hadde jeg heller benyttet meg av Evgas step up program. om kortet ditt tar kvelden innen 90 dager får du et nytt gratis kort i klassen over, altså 780i. registrer deg og kortet ditt på http://www.evga.com/ og på "Upgrade your 680i to 780i" - linken på hovedsiden.

 

men hvilken guide er det du prater om her egentlig? link?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, jeg leste meg til at kortet MÅTTE virke før jeg kunne sende det inn å få oppgradert til 780i. Men ikke utrolig at de kanskje lar deg bytte dersom det klikker innen 90dager. God kundeservice fra EVGA. Men kortet må sendes til Tyskland, så det koster litt i frakt å toll. Noe ventetid vil jeg tro det blir også.

 

Guiden er her

 

Jeg har fått sendt kortet tilbake til Pcutstyr.no og skal få tilbake ett MSI P7N Diamond. MSI produkter har fungert feilfritt hos meg i mine år som pcbruker\bygger.

Grunnen til det er at jeg var ikke fornøyd med EVGA kortet. F.eks multiplier ble satt til x6 under oppstart støtt og stadig, litt rot med sata (satadisken viste ikke i windows). Måtte inn i bios å lagre oppsett uten å forandre noe for å få det til å virke igjen. Hadde siste bios, men virket litt uferdig.

Lenke til kommentar

da har jeg kjøpt ny PSU og resultatet er fortsatt det samme,så da står jeg igjen med et RMA kort som er ødelagt ellers så har CPU tatt kvelden. skal kikke igjennom checklisten din etter The-Flu som siste utvei. kikket på den før,men siden problemet oppstår før post,så trodde jeg ikke at det ville være relevant for problemet mitt. men vet jo aldri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...