Gå til innhold

2 middels gode kort i SLI, eller 1 konge kort?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har lenge hatt behov for ett nytt skjermkort til pcen min, og har i flere måneder vert sikker på at det er enten XFX GeForce 8800 Ultra XXX eller XFX GeForce 8800 Ultra Extreme jeg skal ha. Men nå i det siste har jeg fått høre at det ofte er bedre å heller kjøpe 2 middels gode kort, og kjøre dem i SLI, f.eks 2 stk XFX GeForce 8800 GTS 640 MB.

 

La det være sagt at jeg skal kunne spille det nyeste nye på MAX, så jeg er ute etter korte(ne) som kan komme med dette. Spill jeg har i tankene er blant annet Age Of Conan og Unreal Tournament 3, så DX10, eller DX10,1 er et must.

 

Hvilke tanker har dere om saken?

 

PS: Kapitalen for skjermkort er på rundt 5000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg har lenge hatt behov for ett nytt skjermkort til pcen min, og har i flere måneder vert sikker på at det er enten XFX GeForce 8800 Ultra XXX eller XFX GeForce 8800 Ultra Extreme jeg skal ha. Men nå i det siste har jeg fått høre at det ofte er bedre å heller kjøpe 2 middels gode kort, og kjøre dem i SLI, f.eks 2 stk XFX GeForce 8800 GTS 640 MB.

 

La det være sagt at jeg skal kunne spille det nyeste nye på MAX, så jeg er ute etter korte(ne) som kan komme med dette. Spill jeg har i tankene er blant annet Age Of Conan og Unreal Tournament 3, så DX10, eller DX10,1 er et must.

 

Hvilke tanker har dere om saken?

 

PS: Kapitalen for skjermkort er på rundt 5000 kr.

 

Skal du ha nye kort i dag(SLI), så bør du nok kjøpe endten nye GTS som har 512mb eller GT. Disse har nye kjerner. Nye GTS er vel like raskt hvis ikke raskere enn GTX. Jeg vil annbefale å kjøpe to 8800GTS 512mb og kjøre dem i SLI.

Lenke til kommentar

Vel, 9xx serien er garantert d beste valget, men de kommer først ut i USA i feb/mar og da sikker ikke til norge før til sommeren.

 

så lenge kan jeg ikke vente.

 

Og når det gjelder 2 stk 8800 512 kort, vil det ikke være bedre med 2 stk 640 kort?

 

så dilemmaet er, skal jeg gå for 2 av disse, å kjøre SLI? https://prisguiden.no/product.php?productId=56495

 

eller 1 av denne?

https://prisguiden.no/product.php?productId=73118

Lenke til kommentar
Vel, 9xx serien er garantert d beste valget, men de kommer først ut i USA i feb/mar og da sikker ikke til norge før til sommeren.

 

så lenge kan jeg ikke vente.

 

Og når det gjelder 2 stk 8800 512 kort, vil det ikke være bedre med 2 stk 640 kort?

 

så dilemmaet er, skal jeg gå for 2 av disse, å kjøre SLI? https://prisguiden.no/product.php?productId=56495

 

eller 1 av denne?

https://prisguiden.no/product.php?productId=73118

 

640kortene er en eldre type med en dårligere kjerne. Den nye GTS bruker den nye G92 istedet for G80-kjernen og har flere stream-prosessorer.

Lenke til kommentar
Vel, 9xx serien er garantert d beste valget, men de kommer først ut i USA i feb/mar og da sikker ikke til norge før til sommeren.

 

så lenge kan jeg ikke vente.

 

Og når det gjelder 2 stk 8800 512 kort, vil det ikke være bedre med 2 stk 640 kort?

 

så dilemmaet er, skal jeg gå for 2 av disse, å kjøre SLI? https://prisguiden.no/product.php?productId=56495

 

eller 1 av denne?

https://prisguiden.no/product.php?productId=73118

 

 

Kjøper du to av disse XFX 8800 GTS 512MB så vil du ikke angre :thumbup:

Dette kortet er bedre en et 640mb kort selv om det "kun" har 512mb. Det er på grunn av at det er ganske mye raskere :ph34r:

 

Men husk også at et GT eller et GTS kort ikke kan kjøres i 3veis SLI, da må du ha GTX eller Ultra!

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Kjøper du to av disse XFX 8800 GTS 512MB så vil du ikke angre :thumbup:

Dette kortet er bedre en et 640mb kort selv om det "kun" har 512mb. Det er på grunn av at det er ganske mye raskere :ph34r:

 

Men husk også at et GT eller et GTS kort ikke kan kjøres i 3veis SLI, da må du ha GTX eller Ultra!

 

Sånn nå kan vel ingen si noe, var litt feil av meg å si det.. Men ville bare føje til noe på setningen :whistle:

Lenke til kommentar
Du kan fint få lagg i spill som crysis og dette ER skjermkortet sin feil. Ikke engang 2*8800Ultra klarer å kjører Cryis på det aller høyeste i høy oppløsning uten lagg!

 

Med 2 stk 8800ultra med std 1280 x 1024 oppløsning så vil du nok ikke merke lagg på high...

Jeg kan selv kjøre med en 8800gtx på 1280 x 1024 på high i Crysis... Jeg legger ikke merke til noe lagg.

Men jeg kjører i medium grafikk på grunn av varme utvikling, og ser selv ikke noen stor forsjel på grafikken..

 

Men vis du skal kjøre high i Crysis på 2560 x 1600 så må du nok ha 3 stk 8800Ultra Extreme i 3-veis SLI :grin2:

Endret av meto4
Lenke til kommentar

Mye tåpelige svar her, WheelMan to teh rescue!

Nye GTS er vel like raskt hvis ikke raskere enn GTX.

Fail...

 

Vel, 9xx serien er garantert d beste valget, men de kommer først ut i USA i feb/mar og da sikker ikke til norge før til sommeren.

Fail... Kommer her samtidig, og kommer til og bli en flopp :), følg med i "G9x, Hva vet vi?" tråden :)

 

Du kan fint få lagg i spill som crysis og dette ER skjermkortet sin feil. Ikke engang 2*8800Ultra klarer å kjører Cryis på det aller høyeste i høy oppløsning uten lagg!

Ender opp med 5-10 FPS @ Ultra High :ph34r:

 

Men vis du skal kjøre high i Crysis på 2560 x 1600 så må du nok ha 3 stk 8800Ultra Extreme i 3-veis SLI :grin2:

Tviler på at det går også, da SLi støtte i Crysis suger :p

Men jeg kjører i medium grafikk på grunn av varme utvikling, og ser selv ikke noen stor forsjel på grafikken..

WTF?, hvor varmt blir det?

Lenke til kommentar
Men jeg kjører i medium grafikk på grunn av varme utvikling, og ser selv ikke noen stor forsjel på grafikken..

WTF?, hvor varmt blir det?

 

Vet ikke nøyaktig hadde ikke noe program som jeg så max temp, er nermere en månde siden jeg har spillt det nå. Siden HK gikk til helvete. (men pcen skrude seg av, men kan hende det var prosessoren). GPU lå på 70 idelt..

 

Har bestilt Antec Nine Hundred med 5 120mm, 1 200mm + komponent vifter.. Så blir nok litt bedre luftgjennomstrømning nå, ellers så har jeg komplett vann kjøling med 8800gtx vannblokk og Swiftech GTX cpu vannblokk( da blir det nytt maxi-tower også).

Endret av meto4
Lenke til kommentar

For å gjøre det ganske enkelt:

 

Hva er best av disse alternativene for best ytelse?

 

2 stk XFX GeForce 8800 GTS 512 MB i SLI

 

2 stk XFX GeForce 8800 GTS 640 MB i SLI

 

1 stk XFX GeForce 8800 Ultra Extreme

 

Eller eventuelt noen andre kombinasjoner som gir mest for pengene (5000 kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...