tmn Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Hei! Sitter med en Nokia E65, N73 og en N82. Jeg eier E65. Spørsmålet er at, er det normalt på alle E65 at systemet er treg, kanskje litt for treg. Flimring i grafikken når nye menyer åpnes. Bare å åpne hovedmenyen kan ta 2-3 sekunder. Alle tre telefonene kjører SymbianOS 9.x / Series 60. De reagerer tvert jeg trykker på knappene utenom E65 som er betydelig mye tregere. Bare å åpne "Medlinger" fra hurtigmenyen tar 2-3 sekunder. Åpne en sms for å lese tar 2-3 sekunder også. Det er i grunn veldig tregt og veldig irriterende. Leser på tilbakemeldinger fra brukere der alle de som gir den lite poeng at den er veldig treg. Er det sånn hos alle E65-eiere? Har oppdatert til siste Firmware.
andrefem Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 (endret) Det er akkurat sånn på min E65 også. Jeg har også nyeste sw, en oppgradering som ikke påvirket "hastigheten" noenting. Tar den med tilbake til forhandleren for å reklamere på den. Sånn skal ikke en mobiltelefon agere. Den blir vel sendt inn til en eller annen form for reparasjon, som jeg ikke kan tenke meg hjelper stort. Håper det ender med at jeg får hevet kjøpet og kan velge meg en annen modell. Har fått forståelsen av at de fleste har problemer med treghet på E65. Endret 2. januar 2008 av andrefem
DTS Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 (endret) Sitter med en Nokia E65, N73 og en N82. Du kan ikke sammenligne med N82 da, for dette blir rått parti... Denne har garantert en større prossessor enn E65/N73. Har selv en E65 og en N73, og hastighetsmessig er disse ganske like. E65 faktisk hakket hvassere... Jeg sammenlignet hastigheten, da disse var fullstendig "rene" (altså: restartet, fri fra all 3.parts programvare, og nylig oppdatert FW). Installerer du 3.parts programvare (spill, programmer) på minnekort, så vil dette gjøre telefonen din tregere også... Endret 3. januar 2008 av DTS
tmn Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Skrevet 3. januar 2008 (endret) Tar den med tilbake til forhandleren for å reklamere på den. Sånn skal ikke en mobiltelefon agere. Hold oss oppdatert om hvordan det går da Jeg fikk min E65 for 1 uke siden. Eneste installerte programmet er Opera Mini. Ellers er den ganske så ren. Har et tomt 2 GB MicroSD kort i det. Det går mye raskere å åpne menyen på N73 enn min E65. Det går også raskere å åpne en SMS på N73 enn E65. Det går mye raskere å åpne undermenyer på N73 enn min E65. Det meste er raskere på N73 . Broren min eier E65 han også, og hans er også like treg, men det bryr han seg selvsagt ikke noe om. Litt delay tåler man, men dette er ubehagelig delay samt små forskyvninger i grafikken når menyer loades. N73 og E65 har blant annet samme prosessor (ARM 9 220 MHz processor). E65 har 128 MB SDRAM memory mens N73 har 64 MB. Det rare er at hastigheten er betydelig mye tregere på min E65. Etter tilbakemelding fra brukere på Amobils prisguide så er det ikke bare jeg som sliter med treghet i mobilen. Jeg skal muligens prøve å installere siste firmware igjen og se om det hjelper. [uPDATE 17.57] reinstallerte nettopp nyeste firmware igjen. Ikke stort til forbedringer nei. Tatt ut minnekortet også Endret 3. januar 2008 av tmn
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Sliter med samme problem jeg også på min E65. Flimring i grafikk, ekstremt trege menyer, samt det tar tid å bla i meldingene. Jeg installerte igår nyeste firmware, uten at det hjalp noe. For å være helt ærlig føles det enda tregere etter fw oppgraderingen. Jeg har et par programmer installert, bla.a Gmail og Opera mini (da den innebyggede nettleseren er udugelig), men hastigheten har stort sett vært det samme da mobilen var ny. Dette irriterte meg ikke noe særlig i starten, men senere har dette blitt et stort irritasjonsmoment. Så hvis noen andre finner en løsning på dette er jeg evig takknemlig :-)
Inaktiv_bruker1123 Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Installerer du 3.parts programvare (spill, programmer) på minnekort, så vil dette gjøre telefonen din tregere også... har det samme treghets-problemet på min E65.. ser at den angivelig støtter minnekort på maks 2 gb, og mitt er 2 gb (var på nippet til å kjøpe 4 gb - glad jeg ikke gjorde det), den hadde vel vært hakket raskere om jeg hadde 1 gb eller 0,5 gb?! så hvor stort minnekort har dere andre? men skal det lønne seg å installere tredjeparts programvare på telefonminnet istedenfor minnekortet?
andrefem Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Tar den med tilbake til forhandleren for å reklamere på den. Sånn skal ikke en mobiltelefon agere. Hold oss oppdatert om hvordan det går da Den har vært inne til rep i to uker, og online status viser fortsatt "mottatt på verksted". Spennende å se hvor lang tid det tar og hva resultatet blir. Tipper det ikke er noen endring når jeg får den tilbake. Er den vesentlig raskere så er jeg fornøyd, da jeg er fornøyd med telefonen generelt. Er det det samme gamle, skal jeg kjøre løpet for å få hevet kjøpet...
andrefem Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Fikk telefonen tilbake i dag. Uten minnekortet i og med en "tom" telefon er den muligens littegrann raskere i menyene, men er fortsatt treg. Tester den et par dager før jeg evt sender den inn på nytt til ny rep... Reparasjonen ble gjort hos A novo...btw...
andrefem Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 (endret) Telefonen min er nå inne til rep for 2. gang og status etter tre uker hos anovo.no er nå endret til "sendt videre til eksternt verksted." Hva betyr dette? At den er sendt til Nokia, eller til et annet eksternt verksted med større kunnskap? Andreas Endret 4. april 2008 av andrefem
twhoffma Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Dette er så vidt jeg vet felles for de fleste av de "eldre" s60 telefonene. Noen triks som kan gjøres er å kun installere programvare som skal kjøres i telefonminnet, samt velge et "lett" theme. Det har ihvertfall gjort noe for min E50 (som forøvrig har lik prosessor som E65). //Torgeir
andrefem Skrevet 16. april 2008 Skrevet 16. april 2008 Dette er så vidt jeg vet felles for de fleste av de "eldre" s60 telefonene. Noen triks som kan gjøres er å kun installere programvare som skal kjøres i telefonminnet, samt velge et "lett" theme. Det har ihvertfall gjort noe for min E50 (som forøvrig har lik prosessor som E65). //Torgeir Nå har jeg akkurat hentet min E65 hos Expert. Den har vært på service hos Deltaservice. De har: renset og justert kontakter. Lagt inn SW på nytt. Testet OK. Den er altså helt tom, og fortsatt tar det 2-3 sekunder før menyen dukker opp etter at jeg har trykket på menytasten. Tester den en ukes tid og ser om det "kommer seg". Om ikke får jeg levere den inn igjen. Da blir det vel til at jeg prøver å få hevet kjøpet. Det er ikke det at jeg har så dårlig tid at jeg ikke kan vente de sekundene, det er mer et irritasjonsmoment, og litt prinsipp. Må vel sendes inn et eller annet sted før jeg får det godkjent. Har fått tilbakemeldinger om at det skal gå greit.
hansi94 Skrevet 16. april 2008 Skrevet 16. april 2008 hmm. merklig, for min 5700 er stappa med spill og programmer, men bruker 1/3 sekund på å åpne menyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå