Gå til innhold

Fjerne uønskede ting på bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen natur bilder jeg er ganske fornøyd med. Dessverre har det seg slik at på ett par av dem så dukker det opp en lysstolpe og sånne ting. Hvordan fjerner man disse i photshop uten at det blir en vit stripe der bare.

 

Håper på rask hjelp med dette

 

 

Viss du bruker photoshop så kan du bruke "Clone Stamp Tool (S)" til å kopiere omgivelsene rundt.

Lenke til kommentar

På arcoiris sitt bilde tror jeg man får best resultat ved å splitte bildet opp i RGB, og så bruke clone-stamp på den røde kanalen for å fjerne fargestikket.

 

Jeg prøvde litt på det i Corel PSP X2, og det fungerte, men det krever tolmodighet og nøyaktig arbeid.

Prøvde også med en paintbrush å bare male over med 'rødfarger' samplet i fra områdene rundt... Fungerte også.

 

Men det skal som sagt mye arbeid og tolmodiget til for at det skal bli skikkelig bra.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Her er et kjapt og gale eksempel. Langt i fra bra, men det viser da at det er mulig, men det krever litt mer tid og arbeid enn hva jeg har lyst å legge ned i det nå for å få det helt bra. Jeg er langt fra noen ekspert, faktisk første gang jeg prøver å fjerne et fargestikk i et bilde på denne måten, så dette er noe de fleste kan få til om de bare finner funksjonene og tar seg tid til det.

 

post-47111-1199621707_thumb.jpg

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...