Gå til innhold

Erfaringer med Bredbåndsservice?


Anbefalte innlegg

FLytter til et borettsalg som tilbyr nett gjennom Bredbåndsservice (tidl. bredbåndsfabrikken). Noen som har erfaringer med disse, er leveransen stabil? Om jeg har forstått det riktig, kan man her bare plugge en kabel i veggen og trenger ikke modem eller lignende?

 

(Alternativet til bredbåndsservice er kabel via. Canal Digital)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 12 år senere...

Dette er fortsatt det beste Internettet jeg noen gang har hatt. Med nærmest 0 i nede tid og holder veldig bra på farten som du har bestilt. Du kan få hastigheter på 10MB, 50MB, 100MB, 250MB, 500MB. Som er begge veier, ikke som de andre som har mye dårligere opplastning, som gjør at linjen har dårligere kapasitet. Det er for internett fungerer med at når du skal laste ting ned, så må du også laste masse opp, så serveren får beskjed om at du har fått alle og rette pakker. At en ikke trenger hastighet på å laste opp, er bare løgn for at leverandørene ikke gidder å bygge ut nettet sitt. Og at de skal holde tilbake kapasitet til bedrifter.

12år senere er dette fortsatt overlegen vinner. Ingen slår fiber linjene fra BBSE, som nå også går under navnet Lynet (etter hva jeg har fått av informasjon. Trodde først det var et annet firma, men er ikke sikker.)

Det er vel bare rå dyr fiber fra Telenor som kan gi samme fart. Er usikker på hvor støddig det er.

Men største problemet er farten på vanlige servere. For de får du sjelden fart som greier bruke en 50MB linje. Så jeg skjønner ikke hva jeg skal med 500MB. Det må være om du skal dele store mengder filer privat eller med jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...