Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk slår seg av!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har 3 harddisker, 2 S-ATA, og 1 IDE. Problemet er at den ene S-ATA-disken slår seg av til tider. Det hender også at den andre slår seg av, men ikke like ofte.

 

Harddisken som slår seg av ofte er på 300 GB, og jeg hadde partisjonert den slik at 100 var satt av til Windows, og hadde derfor problemer med at PC-en klikket konstant når harddisken slo seg av. Jeg installerte derfor inn Windows på en 120 GB IDE, og Windows kjører nå bra, i og med at harddisken holder seg PÅ. MEn harddisken(e) slår seg fortsatt av til tider..

 

 

Datamaskinkomponenter:

PSU: Hiper Type R 580W

Processor: AMD Athlon 64, 3700+, 2,3 Ghz

Minne: 1 536 MB

Hovedkort: Gigabyte - K8 Triton - GA-K8NSC-939

Grafikk: NVIDIA GeForce 6800 XT

OS: Windows Vista Ultimate

 

Harddisker: Samsung HD300LJ, WDC WD1200JB, WDC 1600JD. (Forøvrig Samsung-harddisken som slår seg av ofte, og WDC 160 GB som gjør det noen ganger)

 

 

Noen som vet hvorfor harddisken(e) slår seg av helt av seg selv? Og kanskje har noen tips for hva som burde gjøres? Oppdaterte drivere ol?

Endret av dricco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner ingenting om hvilken strømforsyning du har. Det kan være den som gjør det.

Mange som ikke tenker over hvor viktig det er med en god PSU.

Ellers er kabler og dårlig kontakt noe å tenke på, spesiellt hvis du bruker Molex kontakter. SATA kontakter en bedre.

 

Jeg er ganske sikker på at PSUen er god nok. Var uansett bra at du nevnte det.

 

Er nok SATA-kontakter jeg bruker, og har prøvd 4 forskjellige, med samme resultat;

Harddisken kan slå seg av etter 5 minutter, og noen ganger kan det ta flere dager før den slår seg av.. Det er altså ganske random.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...