Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Engelske hus er triste?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ingen erfaring med det å jo bo i England, men etter å ha sett noen bilder av hus der, så må jeg si at husene virker veldig triste, trange og innestengte. Mens man i Norge kan få en veldig lys og moderne leilighet for rimelig pris, ser det ut til at i England er standarden helt annet.

 

Noen som har erfaringer? For en leiliget som er verdt rundt 1.5 millioner, vil man få noe brukbart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bodd i en leilighet i Newcastle 4 ganger(4 somre), og det eneste som er verre enn det jeg har i Norge er badet!

 

Men alt avhenger jo av om det er nyoppusset, hvor du skal bo(Du får garantert en finere leilighet til den prisen i en liten bygd, mens i London får du vel knapt et skur på en høyblokk).

Lenke til kommentar

Spørs vel litt hvor i England det er, men engelskemennene har jeg en helt aen smak/stil enn de fleste andre. Britiske folk er jo ikke akkuratt kjent for å være glad i forandringer, så de prøver jo å holde samme stilen som de alltid har hatt. Det typiske engelske huset må nok være mursteinhus med masse tepper, og som du sa, litt trangt.

 

Selv liker jeg ikke så godt engelskmenn, synes de er en skjip folkerase (gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men det er min oppfattelse av den gennerelle engelskmann).

Lenke til kommentar
Selv liker jeg ikke så godt engelskmenn, synes de er en skjip folkerase (gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men det er min oppfattelse av den gennerelle engelskmann).

Nøyaktig det omvendte av det intrykket jeg har.

 

Hver gang jeg er i england blir jeg overasket over hvor hyggelige alle er osv. Sist gang, når jeg kom til Bergen(mellomlanding, gud forby..) ble jeg sjokka over hvor uhøffelige alle virket. Kommer til å flytte til England, om jeg får sjangsen :love:

Lenke til kommentar

Jeg har vært i England flere ganger, også Skottland. England har veldig mange like hus, veldig like, men det gjelder mest byer. Dem er akkurat som oss, dem liker ikke triste hus. Dem bygger ikke et hus og tenker, her skal vi gjøre det trist og kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Middlesbrough. Har noen bilder fra huset vårt, skal poste de straks..

 

edit: bilder!

 

Vet ikke hvor dyrt dette huset er da, kan ikke tenke meg det er så dyrt.. Koster £41 pund i uka å bo hvertall, rett under 2000kr, mnd. Butikk rett rundt hjørnet, veldig greit.

 

 

 

Fra gata vår, alle husene er prikk like, kjedelig på utsiden, men innsiden er jo grei.

221020070522uy1.jpg

 

Fra inngangsdøra og innover. Trangt.

p92800832zz9.jpg

 

Trappa opp til andre etasje, eller første etasje som det heter i england. Med teppe selvsagt.

p92800842ir9.jpg

 

Veldig greit kjøkken, ganske nytt.

p92800902ng9.jpg

 

Mer kjøkken.

p92800922xh7.jpg

 

Stua, ikke fantastisk, men har blitt pyntet med litt plakater og diverse siden.

p92800882sj6.jpg

 

Prosjektor og 360/PS3/Wii to brighten the day :) (tatt før vi fikk prosjektor/storskjerm)

p92800872rh7.jpg

 

Badet er veldig trangt.. og dusj i badekaret suger. Men det er nytt og varmt og funker fint.

p92800932fe9.jpg

 

Mer bad.

p92800942ag6.jpg

 

Rommene, det er fire av dem, akkurat passe store, plass til seng, pult skap osv, alt man trenger.

p92800972st2.jpg

 

Bakgården, kjedelig, brukt til røyking.

p92800912pf2.jpg

 

Bak huset.. ikke så mye å si.

p92801002xq0.jpg

 

 

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid til å legge opp bilder Saddlefall! :)

 

Og jeg må vel bare innrømme, at dette var egentlig akkurat det bildet jeg hadde dannet meg av engelske hus. Det er sikkert mange som liker det, men slik stil har i grunn ikke vært helt min smak. Liker veldig godt den moderne, rene og åpne stilen man kjører i Norge (Skandinavia?) og Tyskland. :ninja:

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar

spennende post :)

 

Fra en Blikkenslagers syn på saken vil jeg si at engelske boliger er fine, alle husene opprettholder samme estetikken, der er vell noe av med meningen med å bygge mange av de nye husene i samme stil som de gamle!

 

Personlig syns jeg gamle hus er fine, masse fine detaljer og nydelig estetikk og ikke minst, utrolig nøye utført håndverk!

 

Men smaken er som baken, delt i to :)

 

Mvh: Per Andre

Endret av per_andre
Lenke til kommentar

Min erfaring er at engelske hus = norge i 1850 (ikke så gammelt da)

Kontaktene på strøm er klumpete og STORE

Vask /bad er ofte kaldt og varmt vann i forskjellige kraner.

Dassen er snor opplegg så man må dra i en haug kjetting.

Inne i alle husene er det vegg til vegg teppe, som regel på badet også (vått 24/7 52?)

Ute i gatene er alle husene av stein og ikke pusset opp siden før krigen, grønn stein og mose, kule hull. Gatene er ofte av brostein og asfalt i en salig blanding.

 

De stedene jeg har sett sitter jeg igjen med følesen av "her trengs det en oppussing"

Mens bilparken er noe annet, i york så jeg 7 av 10 biler som koster over 700k i norge.

Så man ned en gate sto det i alle fall 10 Land Rover Discovery det av 50 biler.

 

engor4.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...