Gå til innhold

crossfire med forskjellige kort


Pentimuml

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vis du skal kjøre Crossfire må kortene være identiske. Samme merke også skulle jeg tro.

 

Tror du tar litt feil nå? Merke spiller uansett ingen rolle. Kortene må vel heller ikke være identiske. Det er SLI fra nvidia som krever identiske kort.

 

Bra noen retter meg. Er ikke så flink på ATI fronten.

Lenke til kommentar
så det kan være hva som helst bare det har crossfire?

 

Jeg husker ikke helt hvordan dette er. Husker at før måtte man ha et vanlig kort med støtte for crossfire og et crossfire master kort. Etter en av seriene(tror kanskje det var x1900 serien) så trengte man ikke master kort lengre. Så min teori blir da at du kan sette hvilke som helst kort fra x1900 og oppover sammen, men eldre enn det, feks x1600, så må man ha master kort. Dette er bare min teori og trenger ikke å stemme.

Lenke til kommentar
så det kan være hva som helst bare det har crossfire?

 

Jeg husker ikke helt hvordan dette er. Husker at før måtte man ha et vanlig kort med støtte for crossfire og et crossfire master kort. Etter en av seriene(tror kanskje det var x1900 serien) så trengte man ikke master kort lengre. Så min teori blir da at du kan sette hvilke som helst kort fra x1900 og oppover sammen, men eldre enn det, feks x1600, så må man ha master kort. Dette er bare min teori og trenger ikke å stemme.

 

Etter hva jeg har lest stemmer det du sier.

 

Da brukte man Skjermkabel fra begge skjermkort istedenfor CF bridge internt i kabinettet

Lenke til kommentar
Kan jeg bare putte et annet hd 3850 kort i crossfire med mitt første eller kan jeg bruke hvilket som helst kort fra ati som støtter crossfire? for eksempel det billige hd 2400 eller x1650?

Her var det mange svar som var "way-off"

 

HD3850 kan du kun kombinere med et annet HD3850 eller 3870. Merk at vis du kombinerer med 3870 vil det kortet klokke seg ned, samt deaktivere minne for å matche det dårligeste kortet.

 

Ellers stemmer det som noen sier over her at brikken må være den samme, så du kan ikke kombinere et HD3850 (RV670) med et HD2600 (RV630).

 

 

Når det gjelder intern og ekstern kobling mellom kortene gå er følgende en generell regel (dog med unntak):

Nye ATi-kort (x1950 og oppover) bruker den nye interne Crossfire-kontakten, og trenger ikke noe spessielt "master" kort.

 

Eldre ATi-kort (x1900 og nedover) bruker et spessielt "master-kort" i kombinasjon med en ekstern kabel mellom kortene. Low-end kort som x1300 og x1600 kunne også sammarbeide over PCI Express bussen, altså uten ekstern kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...