Gå til innhold

Assassins Creed - langt ifra dårlig


chiefo

Anbefalte innlegg

Har nå omsider fått spilt spillet min bror frarådet meg sterkt i å kjøpe, ettersom han sa det var repeterende til det kjedsommelige. Var tydeligvis bra at forventningene var lave fordi da ble opplevelsen en helt annen. Assassins Creed var lekkert, og gøy å spille! Ja, langt ifra noe mesterverk ettersom du gjør det samme om og om igjen (men så er det gøy likevel) - den største feilen er derimot ikke at det er repetivt.

 

Men slutten.. fy faen for et makkverk av en slutt. Den var tidenes største "fra bra til dårlig" følelse.. +4 til AC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes slutten var veldig bra jeg. Slutten er spennende og den gjør så du får lyst til å kjøpe det neste spillet for å få vite hva som skjer videre. Og hvis man har den følelsen så må jo utviklerne har gjort noe riktig, hehe.

 

Men ellers så er jeg enig med denne fyren :p :

http://www.escapistmagazine.com/articles/v...ssassin-s-Creed

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Langt i fra eit dårlig spill, bare for mye dødtid og uengasjerende historie. Siste 1.5 timen av spillet løfter det seg ganske bra, men da var det for seint for min del.

 

Slutten får meg jo til å kjøpe det neste spillet uansett da :) Men alt i alt er eg glad for at eg ikkje hadde kjempe forventninger, da eg overall blei veldig skuffet over spillet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel å sanke kose achivements etter jeg har runda spillet, men syns bare det bli kjedelig i AC. Kunne blitt et storspill og Ubisoft hadde brukt hue litt, rett og slett. Fantastisk grafikk og noenlunde bra historie. Men fy så repeterende gameplay, og den siste delen av spillet? Bra? Øhm nei? Fekte, fekte, fekte, fekte, fekte, fekte. Det kaller hvertfall ikke jeg en oppgang.

Lenke til kommentar

Når historien snøret seg til, det var det eg siktet til. istedet for de ekstremt dølle opdragene og samtalene som eg opplevde som dårlig sirup og pizzafyll. Da var det liksom litt framgang,ja kanskje eit lite klimaks til og med.Men ja, dette spillet her blir nok aldri noensinne satt i min konsoll igjen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Slutten var veldig hack'n slash, uten tvil. Litt Lord of the Rings over det hele (som kom på xbox).

Likte mye av det utenom slutten, og det er sant som enn sier at man sikkert vil kjøpe neste spill for å vite hva som skjer, men da sier jeg det: FUCK DEN JEVLA TRENDEN. Hvis de prøver seg med cliffhangere så blir jeg smått forbanna. Episoder, javel, men hele spill? Uff... jeg vil ha det jeg betaler for. Jeg er ikke fristet til å kjøpe fortsettelsen. ok.. kanskje litt ;)

Lenke til kommentar
Når historien snøret seg til, det var det eg siktet til. istedet for de ekstremt dølle opdragene og samtalene som eg opplevde som dårlig sirup og pizzafyll. Da var det liksom litt framgang,ja kanskje eit lite klimaks til og med.Men ja, dette spillet her blir nok aldri noensinne satt i min konsoll igjen.

 

 

Hehe, der er jeg enig. Kunne virket episk på mange måter med mye å utforske. Har sikkert bare vandra gjennom 1/3 av hver av byene. Men gidder jeg å utforske de resterende 2/3? Nei, for det eneste man finner der er bare vanlige mennesker og vakter som roper INFADEL sekundet du runder et hjørnet. I tillegg hater jeg slike kutt kutt skyt skyt scener på slutten av et spill. I AC skulle man bare fekte seg gjennom en horde med urealistiske kamper før du slo av noen guds ord til en annen tulling.

 

Glad jeg fikk det i julegave, vurdere faktisk å kjøpe det selv.

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar
Det verste storspillet jeg har spilt denne generasjonen. Forkastelig at det selger så bra. Kjøp Crackdown isteden sier jeg bare.

 

Ja for Crackdown er jo så mye mer variert enn AC.

5 bosser på toppen av hver sin skyskraper og litt bilkjøring var faktisk mer ensformig enn hva AC var; og story messig knuser jo AC den lille storyen du kunne finne i Crackdown.

 

Mitt inntrykk er at litt for mange lar seg påvirke av hva de leser før de selv spiller; for etter hva jeg leser virker det som mange har gjort opp en mening om at spillet er dårlig og for ensformig før de begynte å spille det.

Er ikke mange forslag til hva som burde vært annerledes, men mye syting om det som var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er ikke så mye som skulle vært annelrledes i AC, bare mer variert innhold. Sier seg jo selv at det er det folket ønsker når de sier det er ensformig...

 

Som jeg sa til en venn: Spillet er langt fra dårlig, men det er langt fra bra også...

Lenke til kommentar

Men når man øsnker variasjon er det jo ganske mye man snakker om kunne gjøres da.

Mange spillsjangre har jo mye mindre variasjon enn AC, men hører ikke folk klage da.

Tror mange har forventet et GTA i oldtiden eller det kan i det minste virke slik, uten at jeg helt ser grunnen.

 

At slossingen i AC ikke er den beste er jeg enig i, men i mitt tilfelle lot jeg den ikke irritere meg heller.

Har veldig stor tro på franchisesen til Ubi jeg og tror AC vil bli bedre og bedre med utgivelsene.

Lenke til kommentar

Her er forslag som ville gjort spillet mye bedre:

 

- Investigations burde kreve mer hjerneaktivitet, gjerne mer RPG-preget der man måtte utforske litt selv og snakke med folk, få hints osv. I dag er det en ekstremt inn-med-teskje løsning, der det er en dått på kartet hvor du skal gå til og så trykke på en knapp og så er oppgaven "løst".

 

- Mer sniking når du utfører assassinations. Slik spillet er lagt opp idag, må du "late som" for å gjøre assassinations i skjul. Av alle assassinations i spillet, var det 1 hit som var naturlig for min del å snike seg innpå. Alle andre kunne du bare storme inn og ta livet av alt og alle.

 

- Kingdom er en eneste stor og kjedelig transportetappe. Det skjer absolutt *ingenting* i Kingdom.

 

- Sidequests er totalt fraværende, og trangen til å utforske opprettholdes ikke av å finne flagg rundt omkring i alle fall.

 

Assassins Creed er nok en tittel i rekken som er dummet ned for å appelere til de brede massene. Alt av krav til hjerneaktivitet er fraværende, noe som er litt merkelig igrunn mtp den grundige historien og flotte avslutningen. Mange jeg har snakket med som overhodet ikke skjønner slutten (eller historien), eller tar seg tid til å reflektere over det de nettopp har brukt 8+ timer på. Stort sett alle jeg har snakket med om AC sier "Kult spill, men slutten var rævva" . Halvparten har ikke engang fått med seg at man kan spille videre etter rulleteksten :roll:

Lenke til kommentar

Se her ja, her kom det forslag og debatten tok en mye mer givende retning.

 

Er faktisk veldig enig med deg Linuxguru og forslagene du kommer med støtter jeg fullt ut.

Flere som har ideer til hva som kan gjøres?

 

Kingdom var tragisk, og vaktenes reaksjon på vanlig hestegange er jo ødeleggende for all utforskning. (ikke at man hadde funnet noe; men)

 

At AC er blitt lagd enkelt for massene er jeg også helt enig i, men dette er dessverre en trend som bare blir vanligere og vanligere dessverre jo mer mainstream spilling blir.

Et unntak jeg kan komme på der er SM Galaxy som har fått 3 års grense, men den 3 åringen som kommer seg i gjennom første planetarium er dyktig og unik, damn..

 

Sidequest trengs sårt, men dette er noe jeg har full tro på forbedring til neste spill i serien, men jeg syntes mange av oppdragene var givende her også.

Litt mindre tiggere og uteliggere kunne også med fordel vært vurdert.

 

At folk ikke har fått med seg slutten eller storyen sier vel mest om et problem blandt spillere; der grafikk og tøffe effekter er egentlig det eneste de er ute etter; og hva som blir sagt stort sett blir trykket fort forbi.

Nå er jeg svak for relgiøs historie og liker en konspirasjonsteori i ny og ned; så AC traff meg veldig på story punktet, og her ligger kanskje mye av grunnen til at jeg trivdes i gjennom AC og gleder meg til nr: 2.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Det verste storspillet jeg har spilt denne generasjonen. Forkastelig at det selger så bra. Kjøp Crackdown isteden sier jeg bare.

 

Ja for Crackdown er jo så mye mer variert enn AC.

5 bosser på toppen av hver sin skyskraper og litt bilkjøring var faktisk mer ensformig enn hva AC var; og story messig knuser jo AC den lille storyen du kunne finne i Crackdown.

 

Mitt inntrykk er at litt for mange lar seg påvirke av hva de leser før de selv spiller; for etter hva jeg leser virker det som mange har gjort opp en mening om at spillet er dårlig og for ensformig før de begynte å spille det.

Er ikke mange forslag til hva som burde vært annerledes, men mye syting om det som var.

 

Heldigvis er det fortsatt noen igjen blant oss som bryr seg mer om gameplay enn kjedlig story. Assassins Creed har så dårlig gameplay at det er en skam. Gørr kjedelig, Crackdown fikk også mye bedre kritikker og havnet på 4 plass blant årets beste spill hos Eurogamer blant annet.

 

I Crackdown så er det bare fantasien som setter grenser omtrent. Kanskje det som mangler hvis man ikke liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...