Gå til innhold

Skal ha nytt kabinett. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei. Sitter her med ett gammel elendig NZXT kabinett og vill skifte det ut med noe nytt og bedre.

 

Jeg er ute etter ett nytt kabinett med stil, lite dill dall (utvendig og innvendig), lite fjortiss, gode vifter som ikke bråker, skal være elegant og fint å se på, enkelt, god plass og luftig, solid og kvaliteten skal merkes. Har store krav ja =)

 

Har selv lett etter kabinett lenge men finner ingen som tilpasser mine krav 100%, så om noen av dere kunne vise meg ett kabinett som fyller kravene mine godt men trenger ikke å være 100% så setter jeg veldig stor pris på det =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Sitter her med ett gammel elendig NZXT kabinett og vill skifte det ut med noe nytt og bedre.

 

Jeg er ute etter ett nytt kabinett med stil, lite dill dall (utvendig og innvendig), lite fjortiss, gode vifter som ikke bråker, skal være elegant og fint å se på, enkelt, god plass og luftig, solid og kvaliteten skal merkes. Har store krav ja =)

 

Har selv lett etter kabinett lenge men finner ingen som tilpasser mine krav 100%, så om noen av dere kunne vise meg ett kabinett som fyller kravene mine godt men trenger ikke å være 100% så setter jeg veldig stor pris på det =)

 

vifter kjøper du bare utenom da - det du bør være ute etter er solid konstruksjon (for å redusere vibrasjon etc.) men logiske plasseringer av vifter :)

Lenke til kommentar

Lian Li er fine de,men synes de er ganske dyre.

 

Jeg anbefaler Cooler Master Centurion 534 som et meget bra kabinett. Ser bra ut,har god kvalitet,god plass og holder PCen kjølig med 2 vifter.

 

LED lys i blått framme på hver side om man synes slikt er fint.. Personlig har jeg koblet av dette.

 

Alt i alt et supert kabinett i veldig god kvalitet til en veldig fornuftig pris (395kr)

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor stor data nerd man er er vell mer rett.. De som bytter PC komponenter like ofte som produsentene greier og komme med noe nytt og bedre har vell en tendens til og kjøpe dyre kabinett. Disse som har PC som sin store lidenskap..

 

Hadde jeg interessert meg veldig for PCens utseende osv,så hadde vell kanskje jeg og brukt unødvendig mye penger på dette..

 

Edit:

 

Må få med at jeg har ingenting imot Lian-Li. veldig fine kabinetter dette. Men det finnes faktisk billigere alternativer,som er veldig bra. Men da blir man kanskje ikke akseptert av hardcore PC folk her på forumet da,om man synes det gjør noe mener jeg :)

Endret av Shoxx
Lenke til kommentar

Et stilfullt kvalitetskabinett er ikke bare ufornuftige. Faktisk det motsatte vil jeg si, da det vil kunne ha lang levetid både fordi det er kvalitet og at det utseendemessig ikke irriterer. Selv har jeg et snart 5 år gammelt Antec Sonata (med innmat versjon 2), som jeg regner med vil leve fremdeles i mange år. Kabinettet er solid, stille og kjølig nok.

 

Jeg har ellers både Cooler Master Cavalier 3 (sort) og et Silverstone SST LC-20 (sort).

 

Og det er på området støy/lufting mange av de litt dyrere kabinettene er bedre. Både Antec og Silverstone har gummioppheng/avdemping av HD-er - noe ikke Cavalier har. Jeg hører forskjellen. Og jeg regner ikke Cooler Master som direkte dårlige kabinett.

 

Når det gjelder Lian Li har de også mange kabinett til en mer fornuftig pris, men ikke nødvendigvis av bedre kvalitet. Spesielt for dyrere Lian Li er solid aluminium, ofte avtagbart HK brett og annet snadder.

 

Så til mine anbefalinger:

Antec Performance One P182: God støydemping, mulighet til å gjemme bort kabler, stilrent, god luftgjennomstrømming. Største svakhet - dårlige dørfester. NB! PSU i bunn kan kreve lengre kabler.

Antec Nine Hundred tror jeg ikke er trådstarter ønskekabinett, da dette er mer type "blålys" og åpent innsyn. Men det er et glimrende kabinett.

Lian Li PC7BSCAND: Et enkelt og godt kabinett. Nærmere beskrivelse hos Netshop.. Har endel intelligente løsninger, og det følger med 3 gode 12 cm vifter.

 

Ja faktisk er det bare disse tre jeg vil anbefale til under 1 000,- kr. Cooler Master, Silverstone etc kommer utenfor lista, men er helt greie kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...