Gå til innhold

[Løst] AMD CPU, hvor mye GHz har jeg?


PCBerg

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvor mye Gz min prosessor har så derfor lastet jeg ned SIW.

Der sto det:

 

Number of CPU(s) One Physical Processor / One Core / One Logical Processor / 64 bits

Vendor AuthenticAMD

CPU Full Name AMD Athlon 64 3500+

CPU Name AMD Athlon 64 Processor 3500+

 

 

Men i Egenskaper på min datamaskin står det at jeg har 2,19Ghz

Og noen ganger står det at jeg bare har 900Mhz.

 

Hvor mye har jeg egentlig???

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 2,2GHz

 

AMD har noe som kalles Cool'n Quiet som basicly går ut på at den klokker ned prosessoren når du ikke har bruk for mer kraft. Derfor viser den bare 900MHz noen ganger. Så fort du trenger mer kraft så klokker den farta opp igjen. Ingen fare med andre ord :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Du har 2,2GHz

 

AMD har noe som kalles Cool'n Quiet som basicly går ut på at den klokker ned prosessoren når du ikke har bruk for mer kraft. Derfor viser den bare 900MHz noen ganger. Så fort du trenger mer kraft så klokker den farta opp igjen. Ingen fare med andre ord :)

 

 

Men det står 3500+.

Vil ikke dt si at jeg har 3,5Ghz.

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Du har 2,2GHz

 

AMD har noe som kalles Cool'n Quiet som basicly går ut på at den klokker ned prosessoren når du ikke har bruk for mer kraft. Derfor viser den bare 900MHz noen ganger. Så fort du trenger mer kraft så klokker den farta opp igjen. Ingen fare med andre ord :)

 

 

Men det står 3500+.

Vil ikke dt si at jeg har 3,5Ghz.

Ikke vet jeg.

 

Nei, det betyr ikke at du har 3.5GHz :) Du har fortsatt 2.2GHz. Hadde en slik CPU selv en gang i tiden. Hvorfor den heter 3500+ må du ikke spørre meg om. Men det er ihvertfall slik AMD har valgt å navngi dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...