Gå til innhold

Er denne builden god, og passer delene skikkelig sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte,

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI,

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition

Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5,

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 (ekstra DDR2 minne)

Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3,

Western Digital Raptor X 150GB SATA

Western Digital Raptor X 150GB SATA (ekstra harddisk)

LG DVD-brenner GSA-H55L IDE Black OEM

USB2 multikortleser 3.5" sort,

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Har mekket litt rundt siden sist post, og jeg tror jeg kan få skaffet nok penger til denne gamerbuilden. Men jeg lurer på om alle delene passer sammen? Eller kan komplett bare sette sammen hele greia uten at noe annet enn at jeg får pcen i god behold skje?

Endret av DrNoPcVett
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller satset på et Intel oppsett med enten en E6850 eller en Q6600 samt et P35/X38 hovedkort. 4GB ram er også mer enn nok, ingen vits med 6GB ennå.

Skrevet (endret)
Ville heller satset på et Intel oppsett med enten en E6850 eller en Q6600 samt et P35/X38 hovedkort. 4GB ram er også mer enn nok, ingen vits med 6GB ennå.

Og kjøp noe godt ram istedenfor den billige skiten der....

Og hva skal du med de harddiskene? Kjøp noen vanlige heller

Endret av Gausel
Skrevet (endret)

Skal du svi av cash, kan du kjøpe 2x 74gb rapoterer og sette i RAID 0, og en vanlig 500 gb HD i tillegg.

Jeg lurer også på om Komplett setter sammen PC?

Endret av gigax
Skrevet

Hva mener du med ''enten en E6850 eller en Q6600''? Jeg er en nybegynner innen datagreier, så... :innocent:

Og jeg har oppgradert i forhold til en annen link jeg fikk av en hjelpsom fyr for noen dager siden, her er den :

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10123. - Det er ikke noe lignende P35/X38 hovedkort her som jeg vet om heller! :blush:

Skrevet

Og dere to, gigax og Gausel, jeg kan som sagt ingenting om datagreier, og jeg kan ikke bygge eller mekke med noen maskiner selv. Jeg er ikke sikker om komplett.no bygger datamaskiner, men det skal jeg få greie på! Ellers enn det hadde det vært fint om dere kunne prøve å finne/mekke opp en bra gamingbuild til AoC/CoD4/Crysis.

Har oppgradert budsjettet mitt til maksimum 15-16k.

Takk på forhånd!

Skrevet (endret)

Jeg føler meg truffet her :blush:https://www.diskusjon.no/style_images/main_...mage-button.png

Sett inn bilde

I pc-byggeren til komplett så bygger komplett PC-en ja :)

Q6600 og E6850 snakker han om prosessor. Q6600 har fire kjerner, og E6850 har to kjerner, men E6850 er noe raskere per kjerne, for enkjerners og tokjerners programmer så er E6850 bedre, for mangekjernersprogrammer er Q6600 bedre.

Harddisker på 1TB er raskere enn Raptor diskene, så de kan du bare fjerne.

Det holder lenge med 4gb, evt så kan du oppgradere med 4gb til senere.

Strømforsyningen er mer en bra nok som standard (500w northq)

Athlon 6000+ er et bedre valg mtp pris/ytelse

Ellers så ser det bra ut (hmm, var det noe jeg ikke klaget på :p)

EDIT: Jeg ser du har oppgradert budsjett. Har du skjerm fra før eller skal du ha det inkludert i prisen?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10304

Bytt til Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin , 700 watt er for mye

Bytt til phenom 9600

Velg dette som minne Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 2048MB CL5

Velg Saphire radeon 3850

Og en gang til

Samsung 500gb

og evt en gang til om du trenger mye plass

Kanskje enda en gang :p

Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Min anbefaling fra komplett sine sider

Endret av Flimzes
Skrevet

Du igjen Flimzes! :love: Nå forstår jeg litt mer av disse greiene, I hvertfall bittelitt. Jeg tror ikke jeg endrer mer på builden igjen etter dette alene, da blir det bare feil! :p Tusen takk, nok en gang.

Skrevet
Du igjen Flimzes! :love: Nå forstår jeg litt mer av disse greiene, I hvertfall bittelitt. Jeg tror ikke jeg endrer mer på builden igjen etter dette alene, da blir det bare feil! :p Tusen takk, nok en gang.

Ikke noe problem :blush:

Du må bare prøve, er sånn man lærer ;)

Skrevet

Hehe, leste visst ikke hele posten din der! Jo, jeg har egent tastatur,mus,skjerm og høytalere. Alt jeg mangler er pcen!

Og forresten, hva er forskjellen på enkjernes,tokjerners og mangekjerners programmer? Hva kjennetegner dem individuelt?

Skrevet

Ikke velg dette minne: Velg dette som minne Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 2048MB CL5

Velg ett som er raskere....

Som dette: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Raskere frekvens og tilgang...

Og skal du kjøre noe på max... SLI (dvs to like skjermkort)

Skrevet (endret)
Hehe, leste visst ikke hele posten din der! Jo, jeg har egent tastatur,mus,skjerm og høytalere. Alt jeg mangler er pcen!

Og forresten, hva er forskjellen på enkjernes,tokjerners og mangekjerners programmer? Hva kjennetegner dem individuelt?

Det er ikke så mye som skiller dem utseendemessig, men hvordan de ser ut inni, en firekjerners er nok mest fremtidsrettet.

Ikke velg dette minne: Velg dette som minne Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 2048MB CL5

Som dette: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Du mener at 2gb er raskere enn 4gb for en som ikke overclocker, vis meg en test som kan forsvare 2gb over 4gb.

Endret av Flimzes
Skrevet

Okay, siden jeg vil ha så raskt minne som mulig, så tar jeg Corsair. Men er det plass til å legge til 2-4gb minne sener hvis/når jeg trenger det I PC-en? Også må jeg be deg om å forklare: ''Og skal du kjøre noe på max... SLI (dvs to like skjermkort)''. :D

Takk for at du prøver, hehe. Føler meg som en baby her!

Skrevet (endret)

SLI er en teknologi fra Nvidia som gjør at du kan kjøpe to like skjermkort og få opptill 100% ytelse i enkelte spill. Ati har det samme bare at hos de heter det crossfire.

For å brukte SLI/Crossfire så trenger du spesielle hovedkort som har to skjermkort sokler (to PCI-E sokler)

Endret av 2mmy91
Skrevet

Okay, siden jeg vil ha så raskt minne som mulig, så tar jeg Corsair. Men er det plass til å legge til 2-4gb minne sener hvis/når jeg trenger det I PC-en? Også må jeg be deg om å forklare: ''Og skal du kjøre noe på max... SLI (dvs to like skjermkort)''. :D

Takk for at du prøver, hehe. Føler meg som en baby her!

Han har ikke SLI men crossfire, SLI er fra nvidia, og crossfire er fra amd, crossfire er generelt bedre enn sli.

Det jeg mener er at 10% forskjell i minnehastighetsforskjell utgjør kanskje 1-2% total systemytelse, men 100% mer ram (Spesielt i vista) kan gi deg mye mer ytelse, spesielt i photoshop o.l.

Skrevet (endret)

Ikke gjør det vanskeligere enn det er da, kjøp 4gb av den gode rammen da?

Og det holder sikkert med 1 skjermkort.

Endret av Gausel
Skrevet

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...