Gå til innhold

Spiller med godlyd, flac og mye minne?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Ser at min iPod Nano sakte men sikkert begynner å takke for seg, og sammen med mine high-end ørepropper er lyden langt fra tilfredsstillende. Derfor vurderer jeg rett og slett om jeg skal skaffe meg en ny kompis å ha med meg, men da har jeg noen få krav til den. Har prøvd å søke litt rundt selv, men trenger hjelp av ekte folk, ikke bare en å annen søkemotor.

Spilleren ha god lyd, noe ikke 1G iPod Nano har etter min mening. Støtte for Flac, eller andre ukomprimerte formater er også noe jeg så svært gjerne vil ha.

Videre vurderer jeg harddisk i spilleren, og det hadde vært gøy med videoavspiller. Spilleren må også være portabel, tenker ikke på noe Archos greier.

Kan dere hjelpe meg? Takker for alle svar, og setter pris på konkrete eksempler :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cowon d2?

 

Slutter meg til denne, selv om jeg ikke har skaffet meg en enda. Den kan i utgangspunktet ha 8gb plass, pluss at den leser hcsd-kort(slike som er i digitalkameraer). Et slik kort med 8gb plass kan du få for omtrent 500 kroner, så det er ikke veldig dyrt å utvide lagringsplassen. Snart blir vel 16gb-kort mer utbredt også. Den støtter FLAC, og siden den er solid state får du en mye lengre batteritid enn en HD-spiller.

 

Man kan jo også bruke en stor iPod med rockbox(alternativ programvare som gjør at den kan spille FLAC), men da må den spinne i gang harddisken veldig ofte, og batteritiden blir ganske snau.

Lenke til kommentar

iAudio 7, 16GB MP3 Player, black/silver.

 

Kr 2290,- + frakt, hos Vostok.no.

 

---

 

iAudio, Cowon D2 8GB Black MP3 player.

 

Kr 1944,- + frakt, hos Vostok.no.

 

---

 

Har selv handlet hos Vostok, og kan si at det er raskt og enkelt, samt god kundeservice. =)

 

Cowon D2 har full støtte for SDHC, ja. D2'en har også en sinnsyk batterikapasitet og varer lenge(48-52 timer, hvis fulladet og du kun hører på musikk), uansett hvor hardt du spiller. BBE'en som du finner i D2'en er også et stort pluss. Krystallklar lyd. =)

 

Selv bruker jeg dette flashkortet og er rimelig fornøyd, uten at det skal grille lommeboka.

Lenke til kommentar
cowon d2?

 

Slutter meg til denne, selv om jeg ikke har skaffet meg en enda. Den kan i utgangspunktet ha 8gb plass, pluss at den leser hcsd-kort(slike som er i digitalkameraer). Et slik kort med 8gb plass kan du få for omtrent 500 kroner, så det er ikke veldig dyrt å utvide lagringsplassen. Snart blir vel 16gb-kort mer utbredt også. Den støtter FLAC, og siden den er solid state får du en mye lengre batteritid enn en HD-spiller.

 

Man kan jo også bruke en stor iPod med rockbox(alternativ programvare som gjør at den kan spille FLAC), men da må den spinne i gang harddisken veldig ofte, og batteritiden blir ganske snau.

Men Rockbox støttes ikke på de nyeste iPodene, da må han alternativt kjøpe en brukt 5.5G Video. Forresten (blir litt off topic), så har de nyeste Rockbox-versjoene til iPod fått mye bedre batteritid (nesten det samme som Apple-firmwaren). Det er en oppdatering som har kommet nå nettopp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ny rockbox, flott. Allikevel vil man jo aldri få like god batteritid på en hd-spiller som på en solid state. Det at d2 spiser sd-kort er jo et enkelt konsept, og det er genialt. Tror det vil ta mer og mer over for hd-spillere.

 

Det vil det. Maks nå om dagen er 32GB Zen + 16GB minnekort = 48GB, selv om Zen's minnnekortløsning suger. D2 er maks 24GB nå. Nokia N800 internet tablet (kan fint brukes til multimedia, spesielt film) har to SDHC kortspor, så den er på andreplass nå med 32GB flash mulig. Når 32 GB kort kommer, går både n800 og zen opp til 64GB, D2 40.

 

N800 har også USB host, så TEKNISK sett kan man kjøre 96-128GB flashminne på den i framtida. Det er kun i teorien, for the sake of the argument, om du hadde puttet inn to 32GB sdhc kort, kjørt en USB hub i host mode og funnet 32GB minnepinner som ikke bruker mer strøm enn at man kunne kjørt 1-2 av den uten å trekke for mye strøm fra N800, så er det faktisk mulig å kjøre 128GB flashminne. Ikke at det er praktisk eller billig, men det er fysisk mulig. Poenget mitt er at HDD er UT(!!!)

 

Uansett, det er absolutt best å satse på SDHC spillere motfor de som har innebygget flash only (eks i7), da du kanskje får mer for pengene akkurat nå - men ikke om noen måneder. Minnekort har det med seg at man kan selge det gamle og kjøpe et større for hver gang det kommer nytt, istedetfor å kjøpe ny spiller

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Er du fornøyd med d2-en? Tror jeg skal kjøpe en. Vet du om noen spillere annet enn iriver 140 o.l. som har digital utgang? Når man har flac hadde jo det vært krem, men da må man plutselig bruke masse penger på bærbar dac, og, hm, er vel ikke så veldig bærbart lenger. Jaja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Er du fornøyd med d2-en? Tror jeg skal kjøpe en. Vet du om noen spillere annet enn iriver 140 o.l. som har digital utgang? Når man har flac hadde jo det vært krem, men da må man plutselig bruke masse penger på bærbar dac, og, hm, er vel ikke så veldig bærbart lenger. Jaja.

Tror cowon Q5 har, ikke sikker. Den er uansett verken billig eller portabel xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...