Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig trådløs tilkobling med Fujitsu-Siemens Amilo PRO PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har store problemer med trådløst nett og en Fujitsu-Siemens Amilo PRO V3515. Vi har et trådløst WPA-nettverk, som fungerer utmerket med de to andre bærbare datamaskinene vi har, vi får utmerket signal og stabilitet på disse to. Men med Fujitsu-Siemens Amilo PRO V3515, som jeg kjøpte til jul, får jeg veldig svakt og ustabilt nett, som må settes opp igjen og igjen vha. "reparer"-funksjonen som windows har innebygget. Signalstyrken ligger på svak. På akkurat samme sted får vi meget bra signal med de andre bærbare datamaskinene.

 

Har i tillegg prøvd å bruke Amilo PRO V3515 i samme rom som den trådløse senderen, men får likevel svakt og ustabil signal, som faller ut hele tiden.

 

Har prøvd å installere de nyeste driverne fra http://support.fujitsu-siemens.com/com/sup.../downloads.html (altså de to WLAN-driverne, har ikke prøvd noen andre drivere). Er det noen andre drivere eller oppdateringer jeg bør prøve?

 

Hva kan være galt med Fujitsu-Siemens-PC-en? Den var billig, ja, men jeg tar det som en selvfølge at nettverket skal være noen lunde stabilt, om enn at den ikke skal kunne ta imot signalene like bra som de to andre, noe dyrere, bærbare maskinene.

 

Håper på hjelpsom tilbakemelding :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flere FS maskiner samt noen fra HP. HP har 2 stk antenner som ligger i skjermen, mens FS har en stk liggende under tastaturet. På min FS Liefebook E serien så har jeg meget dårlig signal selv en meter vekk fra senderen. Min HP kan jeg nesten strekke meg 50-60 meter unna og selv da har jeg signal.

 

Dette er ikke noe å gjøre med.... :hrm:

Lenke til kommentar

Ja har tenkt på å kjøpe til et eksternt trådløst nettverkskort, men er litt dumt å måtte gjøre det til en helt ny PC.

 

Ja det trådløse nettet fungerer utmerket med de to andre bærbare maskinene vi har. Er ikke fast at den faller ut nøyaktig hvert 5. min, er mer sånn at det forsvinner etter en liten stund hver eneste gang vi reparerer tilkoblingen i windows.

Lenke til kommentar

ok, da er det PC-en som har feilen. Jeg kan kun svare for mine egene FS maskiner og de har svært dårlige trådløse nettverkskort ift andre maskiner jeg har hatt. Rekkevidden har stort sett vært bare noen meter.

 

Dersom du velger et eksternt nettverkskort så bør du velge et kort/enhet som ikke stikker ut av PC-en, kortet knekker før eller senere. Sats på et kort som går inn i CardBus slotten. Her er bare et eksempel på et slikt kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31692...led#ProductTabs

 

Her får du til og med 108 Mbps hastighet.

Lenke til kommentar
Har store problemer med trådløst nett og en Fujitsu-Siemens Amilo PRO V3515. Vi har et trådløst WPA-nettverk, som fungerer utmerket med de to andre bærbare datamaskinene vi har, vi får utmerket signal og stabilitet på disse to. Men med Fujitsu-Siemens Amilo PRO V3515, som jeg kjøpte til jul, får jeg veldig svakt og ustabilt nett, som må settes opp igjen og igjen vha. "reparer"-funksjonen som windows har innebygget.[...]

Symptomene høres dessverre svært kjent ut. Vi kjøpte en FSC Amilo Li 1818 med Vista Home Premium i april og har siden slitt med WLAN-tilkoblingen. Det hjalp ikke med nye drivere, hverken fra FSC eller SiS. Har flere ganger hatt stor lyst å kaste maskinen i veggen. :realmad: Det innebyggde WLAN-kort er et FSC WLAN 802.11b/g (SiS 163u). Det er et Mini-PCIe-kort som sitter på undersiden under servicelokket med to antenner. Jeg søkte og leste mye på nettet, bl.a. i det tyske Amilo-Forum og har kommet frem til at kortet er kjent for å bli overopphettet og instabil. Nå har jeg kjøpt et Intel PRO/Wireless 3945ABG-kort som også skal finnes i en del av Amilo Li 1818-serien. Nå må jeg bare få skiftet kortene og siden skal jeg se om resultat er blitt bedre...

Egentlig burde man kaste dritten på skrivebordet til en FSC-topp for resirkulering.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg monterte det nye Intel PRO/Wireless 3945ABG-kort, Vista fant straks driverne og siden da går den trådløse nettverksforbindelsen på fulle 54 mbit/s med utmerket eller meget bra signalstyrke. M.a.o. det var det original innebygde WLAN-kortet som var orsaken til våre problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...