Gå til innhold

ølsalget på nyttårsaften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alkoholloven, §3. Salgstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol:

Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres senere enn kl 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av alkoholholdig drikk ikke tillatt.

Klokken 15.00 er altså siste sjanse, med mindre din lokale butikk stenger tidligere.

Lenke til kommentar
Alkoholloven, §3. Salgstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol:
Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres senere enn kl 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av alkoholholdig drikk ikke tillatt.

Klokken 15.00 er altså siste sjanse, med mindre din lokale butikk stenger tidligere.

 

Kan jeg få se en link til denne paragrafen?

Jeg tror nemlig det samme, men kan ikke finne det på lovdata.no... :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som veit om polet er åpent på nyttårsaften?

 

Spurte på polet, og fikk som svar at de hadde stengt på nyttårsaften.

 

 

Dette spørsmålet er jo en gjenganger. Selv om loven altså sier at polet er stengt søndager, og dagen før helligdager! Enkel regel...

 

edit: uklart formulert...

Endret av pian
Lenke til kommentar
Alkoholloven, §3. Salgstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol:
Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres senere enn kl 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av alkoholholdig drikk ikke tillatt.

Klokken 15.00 er altså siste sjanse, med mindre din lokale butikk stenger tidligere.

 

Kan jeg få se en link til denne paragrafen?

Jeg tror nemlig det samme, men kan ikke finne det på lovdata.no... :hmm:

Dette var fra et dokument jeg hadde på jobb, men finner faktisk ikke igjen nøyaktig det samme på lovdata.no. Men jeg finner dette:
§ 3-7. Tidsinnskrenkninger for salg og utlevering av alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol

Salg og utlevering av alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol kan skje fra kl. 08.00 til kl. 18.00. På dager før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag.

Link. Så det er altså 15.00 som er fristen...
Lenke til kommentar
Ikke akkurat som "vanlig" mandag . Butikkene sternger tidligere - f.eks 16:00 , men salg av ØL er som vanlig .

hm.. så de selger øl etter at butikken er stengt til kl 18:00 asså(i telt utenfor)? lol neida..

 

regelen må være: går du i butikken i god tid FØR 14:00 er du sikker på at du får øl selvom noen selger til 15:00 siden dette varierer fra sted til sted

 

EDIT funnet på nettet:Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan øl ikke selges og utleveres senere enn enn kl. 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av øl ikke tillatt.

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...