Gå til innhold

Lagre data fra skjema


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er nybegynner med PHP, så jeg har stjålet litt fra et script som jeg har modifisert en del på. Jeg vil nemlig lage et oppgaveskjema, der en kan legge til oppgaver, redigere oppgavestatus og prioritering. Slik ser det ut nå. Feilmeldingen som kommer er

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>TEST</title>
<style type="text/css">
{ margin: 0px; padding: 0px; }
a { outline: none; } 
body {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color: #FFF;
	background-color: #212121;
	}
table {
	background-color: #124800;
	margin: 5px;
	padding: 2px;
	width: auto;
	}
td { 
	border: 1px solid #66805D;
	margin: 2px;
	padding: 2px;
	width: auto;
	}
tr { 
	border: 1px solid #66805D;
	margin: 2px;
	padding: 2px;
	width: auto;
	}

#Ny {
	width: 400px;
	height: auto;
	text-align: center;
	color: #FFF;
	margin-left: 200px;
	}
#Ny form {
	margin: 0px;
	padding: 0px;
	}
#Ny input {
	margin-top: 3px;
	margin-bottom: 3px;
	}
</style>
</head>

<body>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="auto">
	<tr>
		<td><strong><u>Oppgave</u></strong></td>
		<td><strong><u>Oppgavestatus</u></strong></td>
		<td><strong><u>Prioritering</u></strong></td>
	</tr>
	<tr>
		<td><?php echo htmlspecialchars($_POST['add']); ?>.</td>
		<td><?php echo (int)$_POST['Oppgave']; ?></td>
	</tr>
	<?php
		mysql_connect('localhost','halovasj_main','XXX');
    		 @mysql_select_db('halovasj_main') or die("Unable to select database");
		if ($_GET['edit']) {
			mysql_query("UPDATE `Oppgave` SET `Oppgave` = '". $_POST['Oppgave'] ."' WHERE `Oppgave` = '". $_GET['edit'] ."'");
			mysql_query("UPDATE `Oppgave` SET `Oppgavestatus` = '". $_POST['Oppgavestatus'] ."' WHERE `Oppgavestatus` = '". $_GET['edit'] ."'");