Gå til innhold

Kjøpt 2Gb minne brikke, men hvordan får jeg den til å virke?


nasse222

Anbefalte innlegg

Kjøpt Corsair Flash Voyager 2Gb minne Usb brikke, men hvordan får jeg den ti lå bli registrert som minne?

Skjer ingenting annet når jeg plugger den i Usb enn at den kommer opp på MinDatamaskin som en Usb lagringsmedia..

Filsystemet var FAT, så nå formaterer jeg den til Nt..systemet.

 

Noen tips?

 

Kjører Ms Vista 32 bits

Har 2Gb minne fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du mener? Ser ut til at minnebrikken du kjøpte fungerer helt fint.

 

Du sier at du vil ha den registrert som minne? Mener du da RAM? Går ikke ann å registrere en flash USB-disk som RAM. Vista har dog et ReadyBoost system, hvis det er det du tenker på?

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
Hva er det du mener? Ser ut til at minnebrikken du kjøpte fungerer helt fint.

 

Du sier at du vil ha den registrert som minne? Mener du da RAM? Går ikke ann å registrere en flash USB-disk som RAM. Vista har dog et ReadyBoost system, hvis det er det du tenker på?

 

Ja, skal eg aktisvere den ReadyBoosten? Leste en artikkel her om en som hadde kjøpt Usb minne brikke, som hadde øket minne/Ram`en hans, fungerte helt supert! Står under "Tips og trix for Vista"

Jeg får opp at brikken har ingen ledig plass når jeg aktiverer ReadyBoost, men uten den står det at den har 2Gb ledig plass

 

Kommer ikke opp i Oppgavebehandling at eg ar fått mere minne...

Jeg er ikke så inne på dette dessverre,....

 

Takker for hjelp og svar!

Lenke til kommentar

uh.. Tror det er noe rart her o.o Usb minne penner er lagrings media, ikke ram. De er som små harddisker, som kan fraktes overalt og kobles til andre datamaskiner for å overføre filer.

 

kan du sende oss link til minne brikken din, evt Tips og trix?

Så det betyr at hvis du ahr 2gb fra før og vil ha 2 gb til, så må du ha 2 usb minnepenner som stikker ut av datamaskinen som er på 1gb hver for å få 4 gb tilsammen??

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
uh.. Tror det er noe rart her o.o Usb minne penner er lagrings media, ikke ram. De er som små harddisker, som kan fraktes overalt og kobles til andre datamaskiner for å overføre filer.

 

kan du sende oss link til minne brikken din, evt Tips og trix?

Så det betyr at hvis du ahr 2gb fra før og vil ha 2 gb til, så må du ha 2 usb minnepenner som stikker ut av datamaskinen som er på 1gb hver for å få 4 gb tilsammen??

 

Det er minne brikke eg har kjøpt , ikke usb lagrings media brikke, altså "harddisk" !

Har "harddisk" Usb brikker som eg bruker, dette er minnebrikker, kjøpt på DataKjedenBergen.

Heter: Flash Voyager Corsair 2.0Gb

Link til brkken: står under minnebrikker -->UsbPen : http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...r=&sm=10245

 

Fulgte rådet til en annen bruker er på forumet! Men han måtte formatere den til Fat32, og det syns jeg er rart, det ble jo brukt på ELDgamle Windows..!!!??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...