Gå til innhold

"begrenset" - nettverk med kryssa kabel


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg og min bror har prøvd å spillt litt FM over nettverk (bare oss to) vi kobler sammen PCene med en krysset nettverkskabel og finner hverandres PCer, men hver gang vi spiller så går det en liten stund, og så blir han kastet ut av nettverket på spillet. så må han koble seg på igjen og så går det en liten stund og så mister han kontakten igjen. sånn fortsetter det. Vi har prøvd både å motta IP automastisk og sette opp IP selv. Begge delene går, men fortsatt samme problemet.

 

På nettverksinstillinger så står det at nettverket er begrenset med liten eller ingen forbindelse. Vi har slått av alle brannmurer på begge Pcene.

 

Noen som kan ha en løsning på noen av disse problemene? Kan hans problemer med å bli kastet ut ha noe med "begrenset" forbindelse å gjøre?

 

Vi har også det samme problemet når vi kobler sammen PCene over internettlinje når vi skal spille FM (vi har prøvd nettverksspill over internettlinje også, ikke bare lokalt nettverk)

 

Håper at noen har vært borti det samme og har noen gode tips!

 

På forhånd mange takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dynamisk går ikke vist dere kobler til med krysset, da det ikke er noen DHCP tjener som deler ut IPer.

 

Men å sette opp fast skal funke. Hvilken IP dere setter på maskinene?

 

Prøv f.eks:

PC1: 192.168.20.1

PC2: 192.168.20.2

 

Subnett: 255.255.255.0

 

Jeg bruker IP: 111 111 111 113

brodern bruker: 111 111 111 112

 

Noen ganger blir han kaster ut hvert 3. minutt og andre ganger går det kanskje en time mellom hver gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...