Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem gir du gaver til og hvor ofte?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sikkert et litt rart spørsmål, og sikkert feilpostet, men eg holder på å jobbe med en liten modul til et system eg bruker privat. Modulen skal hjelpe meg med å huske på fødselsdager, merkedager osv og gaveinnkjøp i den forbindelse.

 

Så derfor lurte eg litt på hvordan dere andre gjør det i forhold til hvem dere kjøper gaver til og når.

For eks, familie kjøper man ofte både julepresang og bursdagsgave til. Samboer, forlovede og/eller ektemake kjøper man i tillegg gaver til på merkedager. Noen kjøper man kanskje bare bursdagsgaver til, noen både til bursdag og til jul og andre kun julegaver. Hvilket system har dere på slikt?

 

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig ikke noe system på slikt. Blir alltid påmint når det nærmer seg den aktuelle dagen. Har i mange tilfeller brukt kalenderen på mobilen til å legge inn en reminder på å kjøpe gaver, da jeg ofte er i en hektisk hverdag og har lett for å glemme det hvis ikke. :p

 

Men hvem kjøper du til? Dersom du kjøper til en god kamerat, kjøper du også til en annen god kamerat?

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke noe system på slikt. Blir alltid påmint når det nærmer seg den aktuelle dagen. Har i mange tilfeller brukt kalenderen på mobilen til å legge inn en reminder på å kjøpe gaver, da jeg ofte er i en hektisk hverdag og har lett for å glemme det hvis ikke. :p

 

Men hvem kjøper du til? Dersom du kjøper til en god kamerat, kjøper du også til en annen god kamerat?

Jeg kjøper i hovedsak til kjæresten min og den nærmeste familie (min bror, mor og far). Kjøper ikke så mye til mer fjern familie, og i hvert fall ikke til vennekretsen. Jeg er av den typen som synes gaver er litt oppskrytt, og de jeg gir er det mer tanken som teller, enn selve gjenstanden.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper i hovedsak til kjæresten min og den nærmeste familie (min bror, mor og far). Kjøper ikke så mye til mer fjern familie, og i hvert fall ikke til vennekretsen. Jeg er av den typen som synes gaver er litt oppskrytt, og de jeg gir er det mer tanken som teller, enn selve gjenstanden.

 

Enig med du i det. Men når du gir, er det slik at du da også gir til alle høytider(jul, bursdag), eller varierer det hvem du gir hva til?

Lenke til kommentar
Jeg kjøper i hovedsak til kjæresten min og den nærmeste familie (min bror, mor og far). Kjøper ikke så mye til mer fjern familie, og i hvert fall ikke til vennekretsen. Jeg er av den typen som synes gaver er litt oppskrytt, og de jeg gir er det mer tanken som teller, enn selve gjenstanden.

 

Enig med du i det. Men når du gir, er det slik at du da også gir til alle høytider(jul, bursdag), eller varierer det hvem du gir hva til?

Jeg gir i hvert fall til alle til jul og til bursdager. Kanskje en liten symbolsk gave til min kjære iblant (blomster for eksempel), deriblant også valentine.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper i hovedsak til kjæresten min og den nærmeste familie (min bror, mor og far). Kjøper ikke så mye til mer fjern familie, og i hvert fall ikke til vennekretsen. Jeg er av den typen som synes gaver er litt oppskrytt, og de jeg gir er det mer tanken som teller, enn selve gjenstanden.

 

Enig med du i det. Men når du gir, er det slik at du da også gir til alle høytider(jul, bursdag), eller varierer det hvem du gir hva til?

Jeg gir i hvert fall til alle til jul og til bursdager. Kanskje en liten symbolsk gave til min kjære iblant (blomster for eksempel), deriblant også valentine.

 

Supert. Takk for hjelpen :)

 

Flere?

Lenke til kommentar

Eg gir folk bare julegaver, og eg gir berre til nærmeste familie. Søsken, foreldre og små gaver til besteforeldre. I år fekk eg f.eks berre tre skikklege julegaver. 19" LCD-skjerm(av foreldre og besteforeldre), Narnia-bok(frå to av brødrene mine) og Sin City DVD(frå eine broren min). Er sånn system i familien at etter eg blei konfirmert, så fekk eg ikkje julegaver av tanter og onkler og søskenbarn lenger, berre frå nærmaste familie.

 

Om eg skal gi julegave til ein venn eller kompis, så må vi ha gått inn i ein avtale om at vi gir til kvarandre det året.

Lenke til kommentar

Det varierer litt med julegaver og bursdagsgaver. Jeg gir alltid foreldrene og søskene mine gaver til bursdag og jul, mens venner kommer litt an på. Jeg gir til de nærmeste, eller til andre dersom jeg blir invitert til feiring. Det samme gjelder litt fjernere familie. Når det gjelder julegaver så varierer det litt fra år til år. Denne julen orket jeg ikke å gi så mange gaver, mens andre år har jeg gitt til både tanter og onkler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...