Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i Windows (hjelp!)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg satte delene i datamaskinen over til et annet kabinett og nå vil den ikke komme inn i windows. Kommer inn i BIOS (bios?) Hvor det kommer opp en melding

 

"The System Intruded, chassis opened or tempered before, please check the system."

 

Eneste jeg vil er å komme meg til Windows men når jeg trykker save and exit så kommer den bare tilbake til bios igjen.

Noen som vet? Hadde vært kjempefint =)

 

Har to harddisker (en 80gb og en 40gb)

Asus A8n-SLI HK Nvidia 6600GT

2 minnebrikker på 1 GB hver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat flyttet et gammelt Asus P4SDX fra et kabinett til et annet og får samme feilmeldingen :(

 

Alt av deler ser ut til å være i okey stand og kabinettet er lukket. Har virkelig Asus satt inn følere som merker når kabinettdøren er åpen? Har tidligere brukt hovedkortet løst på et bord en liten stund, da meldte den aldri fra om slikt....

 

Fant en ganske gammel post med samme problem skal prøve den senere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Har akkurat flyttet et gammelt Asus P4SDX fra et kabinett til et annet og får samme feilmeldingen :(

 

Alt av deler ser ut til å være i okey stand og kabinettet er lukket. Har virkelig Asus satt inn følere som merker når kabinettdøren er åpen? Har tidligere brukt hovedkortet løst på et bord en liten stund, da meldte den aldri fra om slikt....

 

Fant en ganske gammel post med samme problem skal prøve den senere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no

 

Er det ikke et valg i bios der du kan disable dette?

Lenke til kommentar
butare: Nei, gikk gjennom hele.

 

Gikk over hovedkortet og fant en jumper som det var merket CHASSIS ved siden av. Tok den ut etter at jeg hadde tatt ut biosbatteriet og satt de på plass igjen etterpå, da virket alt som det skulle igjen.

 

Bra det ordnet seg. Har sjekket bios hos meg selv, og jeg har faktisk muligheten til å disable denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Æsj, skjer ingenting hos meg. Selv om jeg tar ut batteriet og bytter chassis porten. :cry:

Hva skal boot settings stå på? Hard disk som nr.1? Jeg har Windows installert fra før

Har du sjekket i manualen til hovedkortet? Det er jo nødt til å stå noe om "chassis-funksjonen" der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...