Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi a3 1,8/ Turboen


ToMaTsSuPpA

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Skal kjøpe min første bil, og har litt med penger, så jeg tenker å kjøpe meg en audi a31,8, helst turboen. Ser også litt på Seat Leon 1,8 t og golf 1,8t..

 

Det jeg lurer på, er det noen her som vet om ''kjente'' feil på dem?

 

Vet jo at golf er biler som går langt, men alle disse bilene er jo egentlig ganske lige. Audien og seaten er jo så og si helt samme bil f.eks..

 

Har dere noen tips og forslag til hva jeg må se etter? Noen andre bra kjøpstips til biler som ser bra ut, ikke ser ut som rånebiler og som har bra motor? :)

 

Automatgir biler er ikke aktuelt=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk etter rust på bakluke, nedre del av dørene og i dørkarmene.

 

 

hva med ant.km på motor?

Skader ikke med lav km. men er bilen bare brukt til småkjrøing og dritt så er ikke det noe bra heller.. Har motoren gått langt så bør du sjekke om turboen er blitt byttet.. Blir fort dyrt å overhale en turbomotor som har gått langt.

Lenke til kommentar
Sjekk for all del servicehefte/kvitteringer osv. og hvordan den generelt har blitt behandlet.

 

Kjøper heller en bil som har gått 150 000 med komplett hefte, og som er bra behandlet, enn en bil med 90 000 på tellern med mangelfullt hefte.

 

Ja, og uten dokumentasjon på regelmessig service blir det også umulig å garantere KM.standen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...