Gå til innhold

Trenger hjelp til ny musikk-pc.


Allighiero

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny pc til musikkproduksjon, og har tenkt til å kjøpe et lite byggesett. Eneste problemet er at jeg ikke har noe som helst peiling på deler hva angår kvalitet og hva som passer sammen. Jeg skal ha en rimelig kraftig pc til viderekomment bruk, noe ala quad-core med 4gb ram, og 3 harddisker. Lydkort har jeg allerede (M-Audio Audiophile 2496)

 

Jeg har fått anbefalt noen deler, men det er fra en butikk over dammen og jeg vil helst bestille fra Norge (frakt, garanti osv). Jeg har funnet noen av de på komplett men ikke alle.

 

 

 

Noen synspunkter angående de delene ? Noe mer jeg trenger ? Hvis noen av dere hadde giddi å hjulpet meg med å finne de delene, evt tilsvarende hadde det vært konge.

 

(Grunnen til at jeg poster det her og ikke i pc-forumet er pga den skal brukes primært til musikk, og da vil ha en del andre prioriteringer enn gamer-pcer, og jeg regner med at det er flere av de som kan noe om pcer til musikk-produksjon henger her)

 

På forhånd takk og god jul..

Endret av Machius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for den linken. Fant alle delene utenom strømforsyning. Totalen kom på 7700. (CD/DVD drives kommer i tillegg) Er det mye/lite for en brukbar pc? Er det noe jeg mangler ? Hvordan er det med vifter osv, er de med i kabinettet ? (Ja jeg er super-noob.. :p)

 

Komponentene er foreløpig

Kabinett: COOLERMASTER Dominator (RC-690-GP)

RAM: CRUCIAL DDR2 BallistiX TRACER PC8500 2048M

Hovedkort: Gigabyte GA-G33M-S2L, G33, Socket-775

CPU: INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB,

Harddisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 250GB SATA II 8.9MS 7200RPM 16MB CACHE NS

CPU-vifte: ZALMAN CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/ 754/ 939/ 940/ AM2 (CNPS9700NT)

Skjermkort: XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3

 

Er det stor forskjell på SATA II og SATA 3.0? Noen tips på gode CD/DVD spillere/brennere og strømforsyning?

Endret av Machius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...