Gå til innhold

Et greit surround anlegg til ca 3000kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg tror ikke jeg ville kjøpt JVC settet, men Pioneer settet kan være verd en titt.

De har det på Elkjøp mange steder, og kanskje på Expert, så du kan se om du kan få demonstrert det.

 

Ellers så har du jo Dynavoice F6 pakken til 2450,- som skal være ganske bra.

Lenke til kommentar

Ja, det var den jeg mente ...

Hvis du bare vil ha små høyttalere vet jeg ikke om Dynavoice er så mye å gå for.

 

Hvorfor ikke JVC? Vel, du kan fo all del kjøpe den, men jeg har mere tro på Pioneer og JBL.

 

Jeg har mest tro på JBL, men Pioneer er som rege gode til å lage høyttalere.

Lenke til kommentar

Tenkte mest på litt mindre høyttalere ja, slik at jeg kan henge dem opp på veggen.. Har relativt lite rom, ca 9kvm med 120x200 seng, 2mx1m databord, 1stk hjørneskrivebord, 1 stk 3mx1m skap(skal ut). Så trenger ikke akkurat de største høyttalerne.

 

Jeg lurte bare på hvorfor du ikke ville valgt JVC, har selv mest lysst på JBL pakken.

Lenke til kommentar

Min erfaring med JVC er ikke dårlig, men jeg har større tro på JBL og Pioneer, det er alt.

 

Skulle jeg bestillt ut i fra hva min magefølelse hadde sagt, så hadde jeg endt opp med JBS-pakken.

Har hørt diverse JBL subber og småhøttalere, og det spiller bra. Men jo dyrere det er jo bedre spiller det.

Det stemmer ganske godt overens med hva fornuften sier ...

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men jeg forbinder JVC med billigmerker.. Kanskje fordi jeg nettopp så en hjemmekino pakke fra JVC hos Europris men..

 

På en måte enig der, har selv magefølelsen om at jeg burde velge JBL, og ifølge reviews på nettet av dette settet, er det ikke så dårlig heller.

 

Har ikke lysst å bruke så mye penger, da dette skal brukes i et såpass lite rom, og jeg vet at jeg senere vil ha et kraftigere anlegg.

 

Tipper jeg velger JBL ja.

 

Edit : Yay 500 Poster :)~

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Dersom du kan bruke digital lydoverføirng så gjør du det.

 

Subben kobles enten til stikkontakten eller recieveren dersom den har strømuttak.

Det spiller liten rolle, men jeg vet ikke hvorvodt du belaster recieveren noe ekstra ved å hente strøm derfra, så jeg ville plugget i veggen dersom det var mulig.

Tror dessuten ikke recieveren leverer nok strøm til å drive subben, men at de kontaktene der er men for å kunne levere strøm til CD-spillere o.l.

 

Subwooferen er aktiv, så den kobler du til recieveren med en vanlig RCA kabel.

Recieveren har nok mest sannsynlig bare én utgang, og det har nok subben også; men en vanlig RCA stereokabel kan selvfølgelig brukes, bare du plugger samme side i hver ende.

 

Så slik du har det på tegningen blir riktig ;)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt det, men jeg kan tenke meg at det er buldrebass og plastlyd som på de fleste andre liknende anlegg.

Men til prisen leverer den nok god lyd, akkurat som de andre.

 

Til ditt relativt store rom er det sikkert greit, men jeg tror det finnes bedre alternaltiver.

Faktisk føler jeg på meg at Logitech Z-5500 er et bedre kjøp.

Lenke til kommentar
eg har sett litt på dette anlegget. ka tror dåkkår om det? rommet det ska brukast i e ca. 18 kvadrat.
Jeg har faktisk det anlegget, men jeg bruker det kun når jeg spiller Xbox 360. ;)

 

Det serverer ikke særlig høy lyd, men akkurat passe til normalt bruk (ser du i specs så står det at det trekker 50W fra strømnettet :p Satelittene er ekstremt lettdrevne). Lyden er god i forhold til mange andre tilsvarende anlegg, men jeg synes det ikke holder mål til musikklytting. Om det er bra nok for deg? Tja, jeg lurer på om Z-5500 er et bedre valg.

Lenke til kommentar

Har ikke fått se noe særlig i tråden eller i noen butikker, men var innom Elkjøp idag å så et Creative set, et slikt https://prisguiden.no/product.php?productId=49323

 

Hva tror dere om det? Har lest at noen har problemer med overoppheting av sub, men ellers er de ganske gode. Fikk dessverre ikke høre dem da butikken holdt på å stenge + og jeg hadde dårlig tid utenom.

 

Grunnen til at jeg spør om det er fordi at JBL settet kun selges på danske sider, dyrere, frakt, ventetid. Har selv mes lysst på JBL, men visst Creative settet ikke er så dårlig kunne jeg like greit kjøpt det, jeg skal jo kun ha det til pcen, og hvis jeg skal se film osv så har vi bedre system i kjelleren.

 

Skal snakke med noen i familien om de kanskje skal reise til Danmark, eller en plass ikke så langt ifra, så kan jeg stikke innom å få meg et sett.

 

Hva tror dere? Ville dere ventet til de kommer i norske nettbutikker/noen skal til utlandet eller bare bestillt JBL systemet og gitt faen i ventetid + frakt og alt det der?

 

Burde jeg stikke innom Elkjøp å få høre hvordan systemet spiller skikkelig, spørre noen spørsmål og sånn før jeg bestemmer meg?

 

Ser også at det er et gaming system, tror dere at det er et minus? Jeg spiller og hører på musikk for det meste, ikke så mye filmtitting.

 

Mvh.

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...