Gå til innhold

Hva er best å høre i?


Kakestykke

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe hodetelefoner eller ørepropper til mp3-spilleren min. Hva er best? Jeg har sett disse isolerende proppene man kan stappe i ørene. Funker det? Så finnes det også store og små hodetelefoner.

 

Jeg er ikke ekstremt kresen på lyden og vil helst ikke drasse rundt på ekstremt store telefoner. Dersom proppene gjør susen, går jeg for dem. Er det mye lyd å hente på å kjøpe hodetelefoner? Hvilke bør jeg i så fall kjøpe?

 

Jeg hører mest på rock, men også en del andre sjangere, samt bibelen på lydbok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hodetelefoner/ørepropper kommer helt anpå hva du selv mener er mest bekvemt. Selv takler jeg ikke propper. Lydmessig finnes de i alle kategorier alt etter pris. Om du ikke er kresen, men vil ha noe som funker, og er portabelt, ville jeg sett på enten jvc marshmellow ellers sony mdr71 (tror jeg de heter). Ellers kan du ta steget opp og se på sennheiser cx300, som koster rundt 600 i norge og rundt 200 fra ebay

Lenke til kommentar

Altså skal du ha de beste er det jo da ingen vei uten om shennheiser HD25. Som da er det ultimate headsettet jeg har prøvd. Du hører alt. Å da mener jeg absolutt alt. Slik at det kan bli litt slitsomt å bruke hvis du hører på dårlige CD-ripper.

Er ganske vanskelig å finne noe som kan passe deg når du ikke har sagt pris klasse eller om du skal ha propper eller headsett.

 

Et headsett vil gi deg mye bedre lyd. Men da igjen større og værre å dra med seg.

Du har når det komme til headsett igjen grovtsett 2 typer. Du har lukket og åpent.

 

Et lukket headsett demper lyden rundt deg og er det som er best for bruk i et støyende miljø (buss osv). Men et lukket headsett vil ikke da bli dyrer jo bedre lyd du skal ha. Slik ting er nå er det kun et lukket headsett som kan måle seg med de beste hifi headsettene (åpne) å det er sennheiser HD25. Som begynner rundt 2000kr.

 

Et åpent headsett lekker mye mer lyd ut og rundt til omgivelsene. Grunnen for at et åpent headsett har mye letter for å lage god lyd er fordi at det er mye mer luft flyt i det enn i et lukket enkelt sagt. Et åpent headsett egner seg best for bruk i en stue der hvor du er alene og ikke har noen større støykilder.

 

Også har du da mellom løsninger av disse to. Semi lukket og semi åpne.

 

 

Ørepropper blir så småe at det er vanskelig å lage med god lyd. Pr i dag har jeg hørt 2 propper med god lyd. Som kan sammenlignes med headsett. Mellom å topp klassen. Og de er: Shure e5c (5000kroner sammenlignbart med hifi headsett og HD25), v-Moda Vibe (900kroner sammenlignbart bedre enn Porta Pro og AKG K416P)

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd HD25 selv, men det jeg har lest som litt mer erfarne ører skriver, er at HD25 ikke akkurat er gudenes gave, men gir svært god lyd til folk på farten. Det er nok ikke veldig vanskelig å sikre seg bedre lyd for pengene dersom man skal sitte hjemme i godstolen, men ganske vanskelig å finne en som låter godt på farten, og samtidig er grei å ta med seg, og ikke minst ha på uten å bli beglodd alt for mye.

 

(Nei, jeg liker ikke folk som høres ut som de tilber produktet de snakker om når det ikke faktisk er tilfelle at det har hellig status. :))

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Altså et HD25 slår ikke AKG K701 og Sennheiser HD 650 i lyd altså. Men det er det nærmeste jeg har vært disse to headsettene i lukket format. Har enda ikke vært borti et lukket headsett som er i nærheten av disse headsettene. Har dog ingen erfaring med Beyerdynamic som også skal være noen av de store slik at det kan være at de har noen bedre headsett.

 

Men lyden i et headsett er også ganske personelig. Noen digger prota pro mens jeg klarer ikke lyden i den. Altfor mye bunn i de og for skarp diskant.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er det noen som kan sammenlikne lyden (om det er mulig) i hodetelefonene AKG K518 og ørepluggene Sennheiser CX300? Jeg tror jeg skal velge en av disse to, men er i tvil om hva jeg skal velge ...

 

EDIT: Gikk for K518 etter å ha hørt på begge.

Endret av maxe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...