Gå til innhold

Noen endringer jeg bør gjøre i dette oppsettet? Gaming-pc til max 8000


Anbefalte innlegg

Har satt sammen denne handlevogna, kommer alt til å fungere bra sammen? Er veldig usikker på valg av hovedkort, har minimalt av kunnskap om dette. Må f.eks hovedkortet også støtte HDCP/HTDV for å få nytte av at skjermkortet gjør det? Skal også overklokke CPU'en til 3 gHz hvis kjølinga er tilstrekkelig. Den skal brukes hovedsakelig til gaming, så den må kunne kjøre Crysis bra.

Noe du ville gjort annerledes, og hvorfor? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg oppdatert handlevogna utifra innspill på denne tråden, hva jeg har lest i andre tråder og egne krav. Det har blitt en kombinasjon av alt, med den første handlevogna som utgangspunkt.

 

Kabinett: Antec Sonata III med inkludert 500w strømforsyning

 

Hovedkort: Abit IP35

 

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600

 

Skjermkort: Asus Geforce EN8800GT 512 MB

 

Minne: Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB kit

 

Harddisk: Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA

 

DVD-brenner: LG GSA-H55L

 

Hvis det er noen problemer med denne kombinasjonen eller det er grunner til å endre på noe vil jeg gjerne vite det. Tenker da spesielt hvis jeg kan få samme ytelse med et billigere produkt/bedre ytelse for samme prisen, eller hvis noe blir som en flaskehals for resten av oppsettet.

Hvis ikke er nok dette det jeg lander på. Totalt 7500kr, resten går til skjermbudsjettet mitt.

Takker for alle innspill! :)

Lenke til kommentar

Virker som man er avhengig av vannavkjøling på det kortet både med standard oppsett og ved klokking. Hadde ikke tenkt å klokke med en gang, da jeg må spare opp ei stund før jeg kan fikse vannavkjøling. Så hvis det blir veldig varmt med standard kjøling vet jeg ikke hvor aktuelt det er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...