Gå til innhold

Problemer Med Ny Data


Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp fått montert opp min nye maskin og jeg har et par små problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

AMD Thunderbird 1400 Mhz 266 Mhz Fbs

Asus A7V266 DDR Hovedkort

256 MB DDR Ram PC 2100

IBM Deskstar 40 GB 7200 RPM 60 GXP

Point Of Viwe Gforce 2 GTS PRO 64 MB DDR

Cheiftec Dragon Kabinett 340w

QuietPC ---)1500 mhz Vifte (19 Decibel)

3 Stk Papst 80mm Stillegående Kabinettsvifter (19 decibel)

Cnet 10010 Mbs Nettverkskort

 

Tempratur: Cpu Idle: 55 C

Cpu Full Load: 60 C

MB Idle: 22 c

MB Full Load: 23 C

 

Oprativsystem: Windows 98 Se

 

3dMark 2001: 3620 Pts

 

Har de Nyeste Detonator Driverne 12.41, og de Via 4in1 som fulgte med hovedkortet. 4.29(a) tro jeg det er.

 

1. Det innebygde lydkortet på hovedkortet (som ifølge tester skulle være veldig bra), det skurrer i mange spill (ikke musikk og våpenlyd), bla fotskritt (bla. Red Fraction og CS) og i bilspill som for .eks Insane, da motorlyden og lyden av hjul mot bakken skurrer noe vannvittig, hvordan løser jeg det? (Blir kvitt skurringen)

 

2. Avogtil når jeg skal avslutte maskinen, henger den seg på en måte opp, den begynner og avslutte normalt, og deretter blir skjermen svart med en liten hvit blinkende strek i hjørnet av skjermen (noe ala dos), og jeg må da slå av maskinen manuelt, men neste gang jeg starter opp kommer scandisk ikke opp. (som hvis maskinen ikke blir riktig avsluttet). dette skjer ca hver andre eller tredje gang jeg skal avslutte. Løsning?

 

3. Anbefalinger på en stillegående strømforsyning? 340w+. Synes den som fulgte med chieftec kabinettet bråker mye. Er det mulig og bare bytte ut Viften i PSU med en stillegående?

 

4. Hvordan Kan man måle tempratur på grafikkort? Og hvor høy temp tåler det før det blir grillet? Har Point Of View (ja vet det er billig kort men det funker til Gforce 3 detter ned i pris).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var høg temperatur, på maskiner med globalwin vifter har jeg sett 43-44 grader.

 

Menne, den 340W strømforsyninga er skikkelig bråkete ja. Skift den ut med noe annet.

 

Angående problemet når du avslutter... En kompis av meg har et lignende problem. Når han skal reboote, blir berre skjermen svart og han må reboote manuelt.

 

Hans hovedkort er en Abit KG7A-RAID

Lenke til kommentar

Prøv og bytt ut kjøler til cpu jeg har selv testet quiet pc kjøleren som skulle holde til 1500mhz men den duger ikke. Jeg har selv en T-Bird 1200 266fsb

som jeg kjører på 1400mhz quiet pc kjøleren tok ikke unna heten som kom på cpuen ved belastning da jeg testet den (den gikk da på orginal hastighet) jeg har selv 3 kabinettvifter og bruker nå global win kjøler, denne fungerer utmerket Kommer ikke over 46 grader

Lykke Til!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2001-09-27 00:41 ]

Lenke til kommentar

vil si at dersom du kommer over 60 grader sliter du bigtime....min ligger på ca 49 under full load sammen med en taisol 74xx og artic silver samt to kabinett viter(som går på halv fart/volt)

var skuffa...trodde de skulle ligge enda lavere..detter er en duron 900@1000

 

Taisolen med kobberkjerne skal visstnok kjøle bedre...men støynivået er jeg fornøyd med...modrat men ikke lavt støynivå

Lenke til kommentar

60c er ikke mye hvis du bruker programvaren som kommer med hovedkortet til å måle med. Disse programmene legger som regel på noen ekstra grader fra det BIOS rapporterer og selve målemetoden er jo ikke helt kurrant heller, så man skal vel kanskje ikke være så kategorisk og si at hvis du kommer over 60c "sliter du". Ligger selv rundt 60c med min 1.33GHz og en Fop32-1, og tok for moro skyld kontakt med AMD for å høre om dette var høyt og det de sa var at det er veldig vanskelig å si fordi det er mange faktorer som spiller inn, men generellt så er ikke 60c noe avskrekkende.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en 1.4 jeg og. Men jeg har temperatur fra 50-55 grader.. Har en Globalwin cgk68 eller no sånt.. EN billig en til 180 kroner på komplett.no... Prøv å sett ned volten litt. Det har jeg gjordt... Satte den ned fra 1.8 til 1.7.. Da ble det en 5-7 grader kaldere........

 

Athlon tåler vel opp til en 80-90 grader... Jeg ambefaler en Taiscol vifte. Disse selges på http://www.microplex.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...