Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nytelse av alkohol, lavalder.


Tethrix

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

En kompis sa nettopp til meg at "på nyttårsaften blir første gang du drikker lovlig". Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder.

 

Er dette fact? Jeg sa i mot han med all min kraft, men blir jo selvsagt litt usikker når han er så sta. + At det er jo surt å tape når man er så påståelig :whistle:

 

Så kan noen hjelpe meg med å bekrefte/avkrefte dette? Helst noen linker, han skulle ha hard facts sa han så.

 

Prøvde å google litt men jeg fant ikke noe spesielt interessant i første omgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder.

Det er ingen aldersgrense for å drikke alkohol.

 

Derimot finnes det regler som teoretisk skal gjøre det vanskelig å få tak i alkoholen før man er 18.

Lenke til kommentar
Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder.

Det er ingen aldersgrense for å drikke alkohol.

 

Derimot finnes det regler som teoretisk skal gjøre det vanskelig å få tak i alkoholen før man er 18.

 

Ja og de fungerer jo strålende som alle vet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...