Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Saksøke buss firma?


fjeddiu

Anbefalte innlegg

Jeg tok bussen med noen kamerater i dag. Alle de andre sa akuratt det samme som meg: "Ruten". Jeg fikk voksen bilett og de andre fikk barnebilett. Barnebilett = 14kr, Voksenbilett = 27. Da jeg skulle gå av bussen sa jeg dette og hun reagerte med å se på en skjerm i 5 sekunder og si: "nei, nå finner jeg den ikke igjenn. Du skulle ha sagt barnebilett."

 

Reiste med kolumbus

 

:thumbdown:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å komme med et lite sammenligningsgrunnlag: Jeg skulle fly hjem til jul i går, men på grunn av tåke så var Gardermoen stengt. Jeg endte opp med å bestille en togbilett i stedet slik at jeg er garantert å komme hjem til jul.

Det betyr at i går hadde jeg utgifter på: 2 x 160 (flytog) + 1000 (togbillett hjem) = 1320.

Trekk fra flybiletten (som jeg regner med jeg får refundert) - 319 = 1001. Jeg tapte altså 1001 kr på at Gardermoen var stengt på grunn av tåke i går.

 

Men jeg "whiner" ikke. Jeg har ingen planer om å saksøke hverken SAS eller politikerene som bestemte at norges hovedflyplass skulle bygges i værste tåkestrøk. Neida, jeg trekker på skuldrene, sukker, og tenker "shit happens".

 

Og dette var da noe jeg ikke hadde noen form for kontroll over selv, i motsetning til å kjøpe feil bilett på bussen, som man faktisk selv har kontroll over.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Jeg tok bussen med noen kamerater i dag. Alle de andre sa akuratt det samme som meg: "Ruten". Jeg fikk voksen bilett og de andre fikk barnebilett. Barnebilett = 14kr, Voksenbilett = 27. Da jeg skulle gå av bussen sa jeg dette og hun reagerte med å se på en skjerm i 5 sekunder og si: "nei, nå finner jeg den ikke igjenn. Du skulle ha sagt barnebilett."

 

Reiste med kolumbus

 

:thumbdown:

Hahaha,dummeste jeg har lest noen gang..dette er ikke USA,kompis,du får ikke 45millioner kroner i erstattning for Psykisk påkjenning og for tort og svie :-)

Lev med det,DU sa ikke at du skulle betale barnebillett,ergo får du saksøke deg selv....

Lenke til kommentar
Jeg tok bussen med noen kamerater i dag. Alle de andre sa akuratt det samme som meg: "Ruten". Jeg fikk voksen bilett og de andre fikk barnebilett. Barnebilett = 14kr, Voksenbilett = 27. Da jeg skulle gå av bussen sa jeg dette og hun reagerte med å se på en skjerm i 5 sekunder og si: "nei, nå finner jeg den ikke igjenn. Du skulle ha sagt barnebilett."

 

Reiste med kolumbus

 

:thumbdown:

Hmm... Dette var alvorlige greier.

Nå tar du telefonen og ringer til Brynjar Meling (advokaten til Mullah Krekar). "Brynjar..." sier du "Din kjempedildo!" og så forklarer du situasjonen for ham. Han innlemmer deg som klient og du innbetaler på vanlig måte kr. 10 000,- som forskudd på klientkontoen. Så skriver han et brev til selskapet (kr.1500,-) og forlanger kr. 13,- i retur. Selskapet skrivet et brev tilbake der de sier "Hæ..?" så Brynjar må skrive ytterligere ett brev (kr. 1500,-) for å forklare. Hvorpå selskapet sender tilbake dine kr. 13,- med renter så vi sier litt storslått kr. 15,- i retur. Brynjar sender deg oppgjørsfaktura og returnerer deg Kr. 10 000.- minus kr, 2500,- (første time) minus kr. 3000.- (2 brev) = kr. 4 500.- Når du da trekker fra dine dyrebare kr. 15,- så har hele affæren kostet deg kr. 5 485,-.

(siden selskapet gjør opp for seg så får du ikke dekket saksomkostningene dine)

Wow :wow: du fikk i alle fall satt deg i respekt.

Lenke til kommentar

Er selv i denne bransjen. Det å se forskjell på barn og voksen er til tider svært vanskelig, så om du ikke sa du skulle ha barnebillett kommer du ingen vei med dette. Det står vel også i de fleste buss-selskapers reglement at du skal vise legitimasjon uoppfordret dersom du skal ha noen form for moderasjon.

Det med at sjåføren sa hun/han ikke kunne finne billetten på skjermen betyr nok at det var mer enn 5 min siden du løste billetten din. Normalt kan en forandre billetten i inntil 5 min etter utstedelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...