Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 For en stund siden bestilte jeg flere varer på komplett.no. Det ble endel feil med bestilling og div. og for dette skulle jeg få en god pris ved neste bestilling. Jeg har nå bestemt meg og spurte dem om en pris på en Playstation 3 40 GB. Fikk svar at jeg kunne få den for kr. 3000,-. Jeg stusset litt over at jeg fikk svar fra Norek fordi jeg sendte jo mail til Komplett.no men jeg var fornøyd med prisen så jeg sa ja takk. Neste dag fikk jeg beskjed om at de trodde jeg var firma (!) og kunne ikke hjelpe meg mer! Jeg tenkte at "trekker de tilbudet helt nå?" Etter noen dager fikk jeg en ny mail, denne gang fra komplett.no og de sa det hadde skjedd en feil. Jeg kunne få en PS3 for kr. 3750,-. Men jeg synes ikke det var så bra så jeg spurte heller om ett ps3 spill. Denne kunne jeg få for kr. 500 + porto. Ja det var jo ok så jeg sa ja til dette. Det sto i mailen at: dersom jeg skulle få dette spillet for kr. 500 så måtte han som sendte mailen legge inn ordren selv for meg, eller han kunne legge det inn som ett tilbud på min konto. Jeg valgte det siste, altså at han kunne legge til tilbudet på min konto. Men hva skjedde! Jo, neste dag såg jeg en ordrebekreftelse i min innboks fra komplett.no der det står en bestilling på ps3 spill pluss frakt på kr. 89 og oppkrav = kr. 635,-. Jeg kan jo få spillet billigere i butikken her jeg bor! Hva er vitsen med rabatt da? Og jeg sa jo ingenting om at han skulle legge inn ordren selv. Makan til amatør. Kanskje han kunne be om VISA opplysninger så jeg slapp oppkravsgebyr og det finnes vel billigere frakt enn kr. 89 for ett ps3 spill? Men uansett, jeg sa jo at han IKKE skulle legge inn ordren. Nå har jeg sendt en mail tilbake og bedt dem slette ordren og heller gi meg ett gavekort pålydende kr. 100 så jeg kan taste inn når jeg bestiller selv. Det er vel det beste ihvertfall for meg. Så får jeg håpe at han er enig i det. Men etter alt tullet som har vært så vet man jo aldri hva som skjer.
Jason P. C. Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Det sto i mailen at: dersom jeg skulle få dette spillet for kr. 500 så måtte han som sendte mailen legge inn ordren selv for meg, eller han kunne legge det inn som ett tilbud på min konto. Jeg valgte det siste, altså at han kunne legge til tilbudet på min konto. jeg ser ikke helt problemet? frakt og rabatt fjerner de sikkert når de gjennomfører ordren din, de kan vel ikke gjøre det mens de legger inn bestilling
RyanLennox Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Håper du får en mail om at det du har bedt om er i orden. Uansett, kommer de i Posten, får du bare la være å hente det. Komplett må da betale frakt tilbake selv. Hvis det du sier er riktig har du jo ikke bestilt noe, og har dermed ingen plikt til å hente. Mulig du får en mail tilbake med svar på noe helt annet..typisk Komplett. Hvis du enda ikke har kjøpt ps3 og har lyst på den, ville jeg kjørt på å få den til 3000 som de opprinnelig sa. De har kommet med et tilbud til deg, og med mindre du har gitt inntrykk av at du er et firma, er de bundet av dette.
DemMan Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 For info: Prisener fra Norek blir normalt oppgitt uten mva., så tilbudene du har fått på PS3 fra Komplett og Norek er identiske.
Ferchie Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg fikk refleks fra komplett.no sist jeg fikk pakke derifra, så jeg elsker dem.
pappagutt Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Lest mange slike innlegg om Komplett og andre nettbutikker, og i veldig mange av tilfellene er det rett og slett KUNDENE som ikke klarer å tenke logisk, akkurat som her. Men det er nå bare min mening...
pappagutt Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Håper du får en mail om at det du har bedt om er i orden. Uansett, kommer de i Posten, får du bare la være å hente det. Komplett må da betale frakt tilbake selv. Hvis det du sier er riktig har du jo ikke bestilt noe, og har dermed ingen plikt til å hente. Mulig du får en mail tilbake med svar på noe helt annet..typisk Komplett. Hvis du enda ikke har kjøpt ps3 og har lyst på den, ville jeg kjørt på å få den til 3000 som de opprinnelig sa. De har kommet med et tilbud til deg, og med mindre du har gitt inntrykk av at du er et firma, er de bundet av dette. Bare tull det du Skriver. Det var Norek som ga dette tilbudet, og de selger kun til bedrifter/dataforhandlere. Alle priser oppgis eks mva. Så fort de oppdaget feilen gjorde de han oppmerksom på dette. Han kan sikkert grine seg til å få handlet fra dem, men da er fortsatt prisen 3000 + mva.............
RyanLennox Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 (endret) Håper du får en mail om at det du har bedt om er i orden. Uansett, kommer de i Posten, får du bare la være å hente det. Komplett må da betale frakt tilbake selv. Hvis det du sier er riktig har du jo ikke bestilt noe, og har dermed ingen plikt til å hente. Mulig du får en mail tilbake med svar på noe helt annet..typisk Komplett. Hvis du enda ikke har kjøpt ps3 og har lyst på den, ville jeg kjørt på å få den til 3000 som de opprinnelig sa. De har kommet med et tilbud til deg, og med mindre du har gitt inntrykk av at du er et firma, er de bundet av dette. Bare tull det du Skriver. Det var Norek som ga dette tilbudet, og de selger kun til bedrifter/dataforhandlere. Alle priser oppgis eks mva. Så fort de oppdaget feilen gjorde de han oppmerksom på dette. Han kan sikkert grine seg til å få handlet fra dem, men da er fortsatt prisen 3000 + mva............. Norek, eller hva f* det heter driter nå jeg i. Hvis du som privatperson sender en mail til Komplett og som svar på denne mailen får et tilbud fra Norek, så må man jo kunne forholde seg til det. Hvis ikke Komplett har sagt at det er en privatperson, så er det jo komplett sitt problem. Jeg vet ikke hvem som selger til hvem, og hvis du har henvendt deg som privatperson og får et tilbud, så må man jo kunne forholde seg til det. Priser til forbrukere skal opplyses inkl. mva. Dette er nok et spesielt tilfelle, og jeg vet ikke hele historien. Hva som er riktig i denne saken vet jeg ikke. Poenget er at man ikke skal la seg herje rundt med av bedriftene. Det har skjedd en feil bl.a. bl.a. bl.a.. Det er ikke kundens problem, og selger får rette opp feilen så godt han kan, ikke legge risikoen for egne feil over på kunden. Hva tror du bedriftene sier, om du som kunde sier: "eh, jeg fikk ikke så mye lønn som jeg trodde. Jeg må nok betale litt mindre". Da sier bedriften at det ikke er dems problem og du får betale, og dette er riktig. På samme måten kan ikke bedriftene komme med unnskyldninger om deres interne problemer. Endret 23. desember 2007 av RyanLennox
Laland Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Etter noen dager fikk jeg en ny mail, denne gang fra komplett.no og de sa det hadde skjedd en feil. Jeg kunne få en PS3 for kr. 3750,-. Men jeg synes ikke det var så bra så jeg spurte heller om ett ps3 spill. Denne kunne jeg få for kr. 500 + porto. Ja det var jo ok så jeg sa ja til dette. Da høres det ut som om du har samtykket å betale 500,- +porto+evt. oppkrav!
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Nå har det endelig ordnet seg, jeg fikk slettet ordren og jeg fikk ett tilbud til min konto (som jeg har ønsket hele tiden). Men det skal jo ikke være enkelt. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå