Gå til innhold

Inntakskrav til garden?


xSamuraix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tingen er, garden trenger bare halvparten av tiden for å lære seg ting i motsetning til andre avdelinger, vi jobber døgnet rundt til det sitter. Det er slik vi både mestrer grønn og svart tjeneste til det fulleste.

 

Man blir altså bedre jo mindre mann trener ??

Ser ikke logikken der.

Pga tidsklemmen i Garden så får man ikke godt like godt i gjennom tingene som i andre avdelinger, og tjenesten er på mange måter preget av at mann hele tiden har dårlig til å komme gjennom "pensom".

I tillegg så får mann avbrudt treningen pga av "svart" tjeneste.

 

Greit nok hvis man vil utdanne seg til å bli en vakt og sikring soldat under førstegangstjenesten. Da er Garden de beste alternativet.

Er mann ute etter å lære infanteri disipliner, så vil nok 2. bataljonen, Panser bataljonen, og HVUV være et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Tingen er, garden trenger bare halvparten av tiden for å lære seg ting i motsetning til andre avdelinger, vi jobber døgnet rundt til det sitter. Det er slik vi både mestrer grønn og svart tjeneste til det fulleste.

Garden er da ikke alene om å trene dag og natt, hvis det var det du mente...

 

Forskjellen i mine øyne er at Gardister har mindre å trene på enn andre infanteriavdelinger. Dere er f.eks. ikke gode på lags- og troppsANGREP som infanterister, husker jeg var markør for befalselever fra garden, de var elendige på angrep ifht 2. bataljon og panser, og ikke minst KESK.

Lenke til kommentar
Skjønte du egentlig hva han sa? Det virker forresten som om du har vært i garden. Hvordan var tiden din der?

 

Skjønner godt hva han sa, og mener at påstanden ikke er riktig.

Garden trenger ikke halvparten av tiden til å lære seg de samme tingene som andre avdelinger.

Garden har bare halve tiden i forhold til andre avdelinger til å lære seg de samme tingene.

Det medfører at man i løpet av et år ikke har mulighet til å trene like mye på lags og tropps ferdigheter

i forhold til andre avdelinger, og man kommer ikke like langt med tanke på skarpe stridsdriller.

 

Jeg har ikke selv tjenestegjort i Garden, men har de siste årene tjenestegjort med en personer med bakgrunn fra

Garden, og det som går igjen i de utalelsene de har hatt om tjenesten, har vært at tjenesten har vært preget av at mann har hatt dårlig tid til den grønne delen innebærer fordi vakt og sikrings delen tar såpass mye tid.

 

Mann blir ikke bedre i skyting og stridsdriller av å stå på vakt, og mann blir heller ikke bedre i situasjonshåndtering så lenge det ikke skjer noe mens mann står på vakt.

Poenget mitt er vel at den tiden Garden bruker foran slottet, den bruker andre avdelinger til grønn tjeneste.

 

Så får det være opp til hver mann å avgjøre hvorfor mann drar inn i forsvaret, når man velger hvilken avdeling mann søker.

Lenke til kommentar
Det kan godt hende (er i drilltropp 2008 selv :D ).

Da har du kanskje opplevd korporal Bråthe under rekrutten (eller drillinstruktør, han hadde en eller annen merkelig tittel).

The one and only. Da gikk han under "Drillgardist Bråthe". Han klaget konstant på vendingene mine, hadde hælspark til tusen en stund. Han ga helt opp til slutt tror jeg. :D

Lenke til kommentar
Det kan godt hende (er i drilltropp 2008 selv :D ).

Da har du kanskje opplevd korporal Bråthe under rekrutten (eller drillinstruktør, han hadde en eller annen merkelig tittel).

The one and only. Da gikk han under "Drillgardist Bråthe". Han klaget konstant på vendingene mine, hadde hælspark til tusen en stund. Han ga helt opp til slutt tror jeg. :D

Neimen, er det ikke Fasting :) Johansen her (i drill 2008 jeg og). Bråthe var en koslig kar :D Det var kjipt når de tidligere drillgardistene dimma :(

Lenke til kommentar

Nå får dere oppføre dere som folk og høre på Svelstad, Tøge og Veie! Dere er under konstant overvåkning fra tidligere tropper og befal... bare å se seg over skuldra!

 

Billettene til NMT er bestilt og dere BØR levere varene der. Forventer et maskin-midtparti! Skal ikke ha noen sveklinger og stusslige folk i MP... hvem er det som går rekke 2, rode 8 i år?

 

Hilsen Dahlsveen (Drill '07) :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg mener vel egentlig, at avdelingsfølelsen var enorm når jeg var inne og vi (min tropp) virket som tok til seg det meste meget raskt, folk var utrolig motiverte for grønn tjeneste og det tok ikke lang tid å sette seg inn i de forskjellige tingene. Dog, er det noe jeg syntes var dårlig var det det som ble nevnt tidligere, Tropp i angrep - trente vi veldig lite på men fikk endel sibo som hjalp på å fungere som lag ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå får dere oppføre dere som folk og høre på Svelstad, Tøge og Veie! Dere er under konstant overvåkning fra tidligere tropper og befal... bare å se seg over skuldra!

 

Billettene til NMT er bestilt og dere BØR levere varene der. Forventer et maskin-midtparti! Skal ikke ha noen sveklinger og stusslige folk i MP... hvem er det som går rekke 2, rode 8 i år?

 

Hilsen Dahlsveen (Drill '07) :w00t:

 

Det er Syversen det :) Høyeste og eldste i troppen i år ;) (den barnsligste og..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...